- רדיו קול חי - -

רגב לבן גביר: גלה אחריות ותפרוש, אחרת נקבל ממשלת אוסלו

שרת התרבות מירי רגב (הליכוד) קוראת היום (חמישי) לבן גביר לפרוש מהמירוץ הפוליטי לאחר שנשאר מחוץ לאיחוד הימין: "אמש ניסה בנימין נתניהו לעשות הכל כדי למנוע את תרחיש בחירות 92" כתבה רגב והוסיפה, "אבל עוד לא מאוחר לתקן אני קוראת לעוצמה יהודית לקבל על עצמה מנהיגות אחראית ולפרוש מן המירוץ כדי שלא נחזור על שגיאת העבר".

רגב חוזרת לאותם בחירות בהם עלה השמאל עם הסכמי אוסלו, "הבחירות של 92 עמדו בסימן הרהב, האגו והפנטזיות של הימין. לא פחות מ-6 מפלגות ימין שונות התמודדו באותה מערכת בחירות: מולדת, צומת, מפד"ל, תחיה, גאולת ישראל והתורה והארץ".

רגב משווה בין הבחירות של אז להיום, "הימין הסרוג אז כמו היום חווה משבר. הימין התפנה אז להתחרות על הקול הימני, תוך ירי בנגמ״ש. איך זה נגמר? תחיה, גאולת ישראל, התורה והארץ לא עברו את אחוז החסימה וגרמו לבזבוז של כ-48,500 קולות".

רגב ממשיכה לגולל את סיפור 92, "תוצאות הבחירות היו צמודות ביותר: הימין והחרדים זכו ל-59 מנדטים, ואילו השמאל ל-56. השמאל אמנם לא השיג רוב בבחירות אלו, אך הפער הקטן בין הגושים אפשר לרבין לכונן “גוש חוסם” יחד עם המפלגות הערביות, ולהקים ממשלת שמאל צרה", כפי שבכחול לבן ניסו לעשות בבחירות האחרונות.

לסיום אומרת רגב כי "לו היו מקשיבים אז להצעתו של שמיר והימין היה מתאחד אוסלו לא היה בא לעולם".