ישראל תקפה יעדים איראנים בסוריה

    קובי פינקלר No Comments on ישראל תקפה יעדים איראנים בסוריה

    שר הביטחון דוחף, הקבינט אישר ואגף המודיעין בעד: כך פועלת ישראל כדי לפגוע בתשתיות האירניות בסוריה

    אילוסטרציה צילום: דובר צה"ל
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יממה אחרי פרסום הערכת המודיעין השנתית, לפיה חיסולו של קאסם סולימאני מהזירה מהווה אירוע מרסן ומצנן לתקופה הקרובה, וגם הזדמנות, שלכיוונה דוחפים יותר ויותר בכירים במערכת הביטחון, לתקוף בעוצמה את עשרות האתרים הצבאיים של איראן בסוריה ולפגוע בפרויקט ההתבססות שלה שם, בשעה שהמשטר בטהרן עסוק בהפגנות הפנים ובלחץ האמריקני הכבד נגד תוכנית הגרעין, מפרסמת הלילה, סוכנות הידיעות הממלכתית בסוריה, כי חיל האוויר הישראלי תקף בשדה התעופה הצבאי T-4 שליד חומס מתקנים, טילים ואמצעי לחימה שהגיעו רק אתמול בטיסה מאירן לסוריה.

    על פי הדיווח, ארבעה טילים שנורו מרחוק, פגעו בבסיס, גרמו נזק ממשי אך ללא נפגעים. הטלוויזיה הסורית דיווחה כי ההתקפה בוצעה באמצעות כלי טיס בלתי מאוישים ובאמצעות טילים שיורטו בחלקם על ידי מערכות ההגנה האווירית.

    כל זאת מתכנס למסר אחד ברור ובהיר אותו משדר שר הביטחון נפתלי בנט מאז כניסתו ללשכת שר הביטחון: "תדאגו להוציא את האירנים (שמספרם מוערך כיום בכ-800) מאדמת סוריה על כל בסיסיהם, אמצעי הלחימה שלהם ועוד".

    המסר הזה הועבר גם לקבינט וכאשר הוא נתמך גם בידי ראש המטה הכללי, גם בידי ראש אגף המודיעין כ'מעריך הלאומי' וגם מובא לידי ביטוי בהערכת המודיעין השנתית מקבל משנה תוקף, ולכן לא נתפלא אם בלילות ובשבועות הקרובים, נשמע על עוד ועוד תקיפות בסוריה ובעירק שהפכה למסדרון יבשתי עבור האירנים.

    ואי אפשר בלי דאע"ש: בשולי הערכת המודיעין השנתית ועל אף כל הידיעות שדעא"ש אינו קיים עוד, מתברר כי במחוז דרעא לא הרחק מדרום רמת הגולן, ממשיך ארגון הטרור להתקיים ולא מן הנמנע שגם בו יצטרכו לטפל בשנה הקרובה כדי לנקות את אדמת סוריה מזרים סוררים.



    0 תגובות