בגלל הפיצול: נתניהו מאיים לפטר את בנט וסמוטריץ'

    איתי גדסי 3 Comment on בגלל הפיצול: נתניהו מאיים לפטר את בנט וסמוטריץ'

    בצל המחלוקות המכוערות במפלגות הימין הקטנות, שמאיימות לרוץ בשני רשימות נפרדות לכנסת הבאה, ראש הממשלה משגר איום לשר הביטחון, כי לא ימשיך בתפקידו אם ירוץ ברשימה נפרדת. איום דומה הועבר גם לשר התחבורה סמוטריץ'

    צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האיום של ראש הממשלה בנימין נתניהו על שר הביטחון נפתלי בנט בימים האחרונים,  אם תרוץ ברשימה נפרדת בלי איחוד כולל של הימין הדתי יש סיכוי סביר שלא תוכל להמשיך בתפקידך כשר הביטחון. כך חושף העיתונאי עמית סגל.

    יש ויכוח האם זה נאמר כאולטימטום או כתיאור מצב (משהו בסגנון "אתה תצטרך לצאת נגדי כדי לבדל את עצמך ולא תוכל להמשיך") אבל המוזיקה ברורה. האיום המרומז  נאמר על ידי נתניהו גם לסמוטריץ׳ ביחס לתפקידו במשרד התחבורה. בליכוד בלחץ גדול מהפיצול בימין והחשש כי אחת המפלגות לא תעבור בשל כך את אחוז החסימה הוא גבוה.

    מוקדם יותר פרסמו הימין החדש והאיחוד הלאומי הודעה משותפת בו קראו להרב פרץ להצטרף אליהם: "נפתלי בנט, איילת שקד ובצלאל סמוטריץ פועלים ביממה האחרונה במאמצים כבירים במטרה לגבש רשימה אחת חזקה שתייצג נאמנה את הציונות הדתית ואת הימין האידיאולוגי. קראנו ואנו ממשיכים לקרוא לבית היהודי ולרב רפי פרץ להיכנס יחד עמנו למפלגה אחת מנצחת. אסור לבזבז אף קול".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      זוהי סחיטה באיומים לכל דבר ועניין.
      שהרי האיום בפיטורין אינה בשל אי תיאום בין השר לראש הממשלה.
      וניסנקורן עוד המאפיונר.. הבנתם?!

    2. 2

      כבר לא רק עבריין.
      גם מאפיונר.

    3. 1

      יש לדון אם ניתן לפטר שרים בממשלת מעבר.
      ועל רקע סחיטה.
      ובפרט אם לא ימונו שרים אחרים שאז ימונה אוטומטית ראש הממשלה לשר במקומם. והרי לא ניתן למנות לשר את מי שהוגש נגדו כתב אישום, מק"ו : ומה שר שכבר מכהן בפועל חובה עליו להתפטר לאלתר, הדיוט שהוגש נגדו כתב אישום המבקש להתמנות לשר, לא כל שכן.
      וא"כ ממילא אין רשאי הממונה על השר לפטרו, שהרי הוא כמבטל חוק חלוט בקום ועשה. וגם שמא אינו הפיטורין יכולין לחול כלל.
      והבן. כי לא קיצרתי.