יוון מביעה תמיכה במאבק באנטישמיות

    שלמה ריזל No Comments on יוון מביעה תמיכה במאבק באנטישמיות

    הסכם בין הסוכנות היהודית לממשלות יוון וקפריסין למאבק משותף באנטישמיות ושיתוף פעולה בין תפוצות שלושת העמים ברחבי העולם. ראש ממשלת יוון ליו"ר הסוכנות היהודית: "נלחמים ללא פשרות בכל צורות האנטישמיות. רוצה באושוויץ כמחווה לכל היהודים היוונים שנספו שם"

    צילום: הסוכנות היהודית
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג, נועד אמש (שני) באתונה, יוון, עם ראש ממשלת יוון, קיריאקוס מיצוטקיס, והביע בפניו דאגה חמורה מהפעולות וההצהרות האחרונות של איראן ושלוחותיה הנתמכות על ידה, חיזבאללה וחמאס: "איראן ושלוחותיה במזרח התיכון מאיימים על יציבות האזור כולו. יש פה מאבק ברור בין בעלות הברית לבין ציר האופל והחושך בראשות אירן שפועל בעורמה כדי להשתלט צעד אחר צעד על מדינות במזרח התיכון ומהווה איום ישיר על שלום העולם וגם על האזרחים במדינותיהם שנואשים ורוצים להשתחרר משלטון השררה", אמר יו"ר הסוכנות.

    הרצוג התייחס לגל האנטישמיות ששוטף את אירופה ואמר לראש ממשלת יוון: "אני מוקיר את ממשלתך שתעמוד ב-2021 כיו"ר התורן של 'הברית הבינלאומית לזיכרון השואה' (IHRA), שגיבש את הגדרת האנטישמיות הרחבה שאומצה על ידי מספר גדול של מדינות בעולם. אני מציע לך ולממשלתך שיתוף פעולה הדוק יותר במאבק באנטישמיות, בשימור זיכרון השואה ולקחי השואה באמצעות שיתוף עם קהילות יווניות מחוץ ליוון והקהילות היהודיות מחוץ לישראל". הרצוג הוסיף כי, "לשנינו תפוצות של מיעוטים במדינות ברחבי העולם. יש חובה היסטורית לזכור כי מה שמתחיל ביהודים לעולם לא נגמר ביהודים".

    ראש ממשלת יוון, קיריאקוס מיצוטקיס, התייחס למאבק באנטישמיות ואמר להרצוג: "אנחנו נלחמים ללא פשרות בכל צורות האנטישמיות. זה נושא שחשוב לי מאד גם במישור האישי. אני רוצה לבקר ביקור מעמיק באושוויץ עם אשתי, כמחווה לכל היהודים היוונים שנספו שם".

    המפגש בין הרצוג למיצוטקיס נערך לאחר פסגה משולשת של יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, עם סגן שר החוץ היווני, קוסטאס ולאסיס, הממונה על הקשר עם התפוצה היוונית והנציב הקפריסאי לענייני התפוצה הקפריסאית, פוטיס פוטיו. הפסגה המשולשת התכנסה כדי לדון בפרויקט ייחודי חדש, במסגרתו הסוכנות היהודית מקיימת פרויקטים משותפים עם ממשלות יוון וקפריסין במטרה לחלוק מהידע שצברה הסוכנות היהודית בטיפוח התפוצות של העם היהודי לאורך 90 שנים, לקרב בין התפוצות של שלוש המדינות ולהגביר את שיתוף הפעולה במאבק באנטישמיות ובגזענות.

    במסגרת הפרויקט יוצאות משלחות של בני נוער משלוש הקהילות לסיור שורשים משותף בשלוש המדינות, ראשי ארגוני התפוצה היוונית פוגשים ראשי קהילות יהודיות ברחבי העולם ויופעל פרויקט עתידי שיעסוק בהגברת שיתוף הפעולה נגד האנטישמיות והגזענות ברחבי העולם ובשיתוף סטודנטים יהודים, יוונים וקפריסאים בקמפוסים בארה"ב. בנוסף, הפסגה אמורה להעמיק את שיתוף הפעולה בין המדינות בהנצחת השואה ולהשיק פרויקט משותף לציון זכר השואה, בשיתוף הקהילה היהודית ביוון, שיכלול אירוע שייערך באתונה או בסלוניקי, בחסות ממשלת יוון.



    0 תגובות