הרב אלי סדן: "מי שהתורה חשובה יצביע לאיחוד ואחרים יצביעו לבנט"

    אסתי פלד No Comments on הרב אלי סדן: "מי שהתורה חשובה יצביע לאיחוד ואחרים יצביעו לבנט"

    הרב אלי סדן מבכירי הרבנים בציונות הדתית בריאיון מיוחד ל'מהדורה המרכזית' מסביר מדוע יש פיצולים רבים כ"כ בציבור הציוני דתי: "האנשים אצלנו הם דעתניים מאוד ואידאליסטים ולכן קשה לחבר ביניהם אבל אלו צרות של עשירים" מבהיר הרב | על הפריימריז: "רבנים רבים וכוחות רבים בציבור דוחפים לכך" | על נתניהו: "אין ראש ממשלה שהביא תועלת למדינה כמותו"

    צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרב אלי סדן מהרבנים הבכירים ב'ציונות הדתית' התראיין הערב (שני) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן בירך על ההחלטה של בנט לרוץ ברשימה עצמאית והסביר את ההיגיון במהלך, "מי שארץ ישראל חשובה לו יש לו עכשיו שתי ברירות: אם התורה גם חשובה לו יצביע לאיחוד, מי שהתורה לא מכתיבה את אורח חייו יצביע לבנט. זה נפלא".

    הרב מסביר את הפיצול שקרה בציונות הדתית: "הציונות הדתית הוא ציבור מאוד דעתני מאוד אידיאליסט. אנשים שהם דעתניים קשה לחבר אותם יחד אבל זה צרות של עשירים. אבל רב המאחד על המפריד. יש קבוצות שונות בציונות הדתית של רבנים שחושבים ככה ואחרת וזה יוצר תחושה שלא כולם אותו דבר וזה נכון. אבל התפקיד ההיסטורי של הציבור שלנו בעם ישראל ובעתידו, בשביל כך אנחנו צריכים להבין שעלינו ללכת יחד למען הדגל הזה".

    על הפיתרון לסוף הפיצולים בציונות הדתית אומר הרב, "הבית היהודי הגיש הצעה לפריימריז. אני עם הרבה רבנים מזרמים שונים וכולם מביעים את רצונם לפעול יחד בתיאום ובהבנה ועכשיו זה תלוי במנהיגות הפוליטית שתסכים לכך. אני יודע שיש הרבה רבנים וכוחות שפועלים למטרה הזו".

    על תיקי החקירה כנגד ראש הממשלה וההצבעה בעדו אומר הרב, "אין ראש ממשלה שהביא תועלת למדינת ישראל בפן הביטחוני, הכלכלי והמדיני".

     



    0 תגובות