מחאת הרבשצי"ם עולה שלב: הפסקת שת"פ עם צה"ל ושביתה כללית

    ישראל רובין No Comments on מחאת הרבשצי"ם עולה שלב: הפסקת שת"פ עם צה"ל ושביתה כללית

    הרבש"צים מחריפים את המאבק במשרד הביטחון: הפסקת שיתוף הפעולה עם צה"ל בחירום. איתמר שרוני, סמנכ"ל גיוס בהסתדרות הלאומית: "צר לנו שמשרד הביטחון שבראשו עומד דווקא נפתלי בנט – ממשיך להתאכזר ולהתעלל בציבור רכזי הביטחון הצבאיים"

    קריית משרד הביטחון בתל אביב צילום: משה שי / פלאש 90
    15:47
    16.04.24
    אתר קול חי No Comments on "איך סידרת את זה?": מרן הרב אלבז בקטע אדיר מחידון ההלכה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מאבק הרבש"צים עולה שלב: ארגון הרבש"צים (רכזי ביטחון יישוביים) מבית ההסתדרות הלאומית פנה למשרד הביטחון לקחת אחריות מלאה ולדאוג לתנאי העבודה הבסיסיים הנדרשים לביצוע המשימות. ארגון הרבש"צים הודיע היום (שני) כי לנוכח התנהלות משרד הביטחון הם מחריפים את המאבק במסגרת סכסוך העבודה הקיים. במסגרת הצעדים, כבר בתחילת השבוע הבא ינתקו כלל הרבש"צים מישובי הצפון ועד הדרום כל מגע עם צה"ל גם בשעת חירום.

    ההסתדרות הלאומית וארגון רכזי הביטחון צפויים להחריף את המאבק בהדרגה עד למצב של שביתה כללית בכל רחבי המדינה כולל עוטף עזה, יהודה ושומרון וגבול הצפון והדרום. ארגון הרבש"צים נקט בלו"ז מדורג לפיו יוחרפו צעדי המחאה.

    • החל מהבוקר, יום ב' 13.1.20 – ינותק הקשר ויפסק שיתוף הפעולה בין כלל רכזי הביטחון במדינת ישראל לגורמי צה"ל
    • בהמשך השבוע, החל מיום ה' 16.1.20 – יושבתו כלל רכבי הביטחון ביישובים.
    • לאחר מכן, החל מיום ג' 21.1.20 יוחזרו נשקיהם האישיים של רכז הביטחון לחטיבות המרחביות.
    • ביום א' 26.1.20 – תוכרז שביתה כללית של כלל רכזי הביטחון היישובים.

    בארגון הרבש"צים מטילים על משרד הביטחון את האחריות המלאה למצב שנוצר. לדבריהם, לא יעלה על הדעת שמשרד הביטחון ידרוש מהרבש"צים התגייסות מלאה תוך הקרבת נפש 24 שעות ביממה ומהצד השני אותו משרד ביטחון בורח מאחריות ודאגה לרבש"צים.

    איתמר שרוני, סמנכ"ל גיוס בהסתדרות הלאומית: "צר לנו שמשרד הביטחון שבראשו עומד דווקא נפתלי בנט – ממשיך להתאכזר ולהתעלל בציבור רכזי הביטחון הצבאיים, אשר מקדישים את חייהם למען ביטחון של למעלה ממיליון אזרחי ישראל בקווי העימות. אנו קוראים לשר הביטחון – אנא התערב באופן בהול בטרם תהפוך סוגית הרבש"צים למשבר ביטחוני קיצוני".

    איתי הופמן, ארגון הרבש"צים הארצי: "משרד הביטחון ממשיך בהתנהלות דורסנית תוך פגיעה חמורה במרכיבי הביטחון בהתיישבות וברבש"צים בכל הקשור לתנאי העסקתם, ובכך פוגע פגיעה אנושה בביטחון ההתיישבות כולה. הרבש"צים לא ייתנו למשרד הביטחון ולעומד בראשו להפקיר את ההתיישבות. לאחר ניסיונות רבים לשיח עם משרד הביטחון על מנת להגיע להבנות עם הרבש"צים, אלו סרבו לקיימו, משהב"ט אף ביזה את החלטת בית המשפט ולא הגיע לדיון שתואם בהתאם להנחיית בית המשפט. לצערנו אנו נאלצים לפעול בצעדים ארגוניים, כאשר האצבע המאשימה לפגיעה בביטחון ההתיישבות היא אל מול שר הביטחון – נפתלי בנט, שמסרב להיפגש איתנו ואף טוען כי הנושא אינו בטחוני ואינו דחוף".

    ממשרד הביטחון נמסר בתגובה: "משרד הביטחון מוקיר ומעריך את פועלם של הרבש"צים ואת תרומתם לחיזוק הביטחון ביישובים. לאחרונה גיבש המשרד, יחד עם מרכז המועצות האזוריות, הסכם מעודכן הכולל הגדלה של תקציב ההשתתפות במימון מרכיבי ביטחון ליישובים המעסיקים רבש"צים. עמדת המדינה, היתה ונותרה, שהרבש"צים הם עובדי הישובים ועליהם לנהל מו"מ קיבוצי מול מעסיקיהם".



    0 תגובות