בן דהן: "אין היום דמות רבנית שכולם נשמעים לה בציונות הדתית"

    אסתי פלד 1 Comment on בן דהן: "אין היום דמות רבנית שכולם נשמעים לה בציונות הדתית"

    סגן שר הביטחון לשעבר הרב אלי בן דהן בריאיון מיוחד ל'מהדורה המרכזית' מביע תמיכה בהקמת וועדת רבנים בציונות הדתית שתקבע את עקרונות המפלגה המאוחדת. לדבריו הסיבה שזה עדיין לא קם בגלל "בציונות הדתית עדיין לא התרגלו שיש משמעת רבנית שיש רב שאומר וכולם עומדים דום, זה לא קיים, בוודאי לא בכול הציבור"

    צילום: פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סגן שר הביטחון לשעבר האלי בן דהן התראיין הערב (ראשון) ל'מהדורה המרכזית' על רקע הקריאות לאחדות בציונות הדתית שעדיין עתיד המפלגות שמייצגות אותה לוט בערפל. לדברי הרב בן דהן הזמנים בהם מרן הרב מרדכי אליהו והרב אברהם שפירא החליטו בציונות הדתית כבר לא קיימים, "לצערנו אין היום דמות כזאת שכולם נענים לה וכולם נשמעים בקולה. האחדות הזאת שהייתה אצל הרבנים זצ"ל מכיוון שהם היו ביחד ומתואמים ביניהם היו באים אליהם".

    בן דהן התייחס לאפשרות של הקמת וועדת רבנים, "זה לא קם בגלל מספר סיבות, הציונות הדתית עדיין לא התרגלה שיש משמעת רבנית שיש רב שאומר וכולם עומדים דום, זה לא קיים, בוודאי לא בכול הציבור. באופן כללי צריך להקים וועדת רבנים. כרגע זה לא רלוונטי כי כבר ביום רביעי צריך להגיש רשימות".

    "הלוואי ותקום מועצת רבנים שתכלול את כולם או רובם. שגם אם לא תקבע מקומות, אבל בוודאי תקבע עקרונות איך הרשימה תבחר. אני תומך בפריימריז ואני עזבתי באיחוד הלאומי והעמדתי את עצמי לפריימריז בבית היהודי. כל עוד אין גם ספר בוחרים ומפקד מלא אי אפשר לערוך פריימריז".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הציבור הדתי לאומי התברך במנהיגים, הציבור החרדי התברך בעדרים..
      כשעושים 'מכתבי רבנים' בציבור החרדי יש גג חמישה רבנים. בציבור הדתי לאומי -אם אין 120 רבנים זה לא מתחיל לעבור את סף הגירוי.
      אשרינו שזכינו.