אין ממצא חד משמעי לסיבת התקלה: מסוקי 'היסעור' יוחזרו בהדרגתיות

    קובי פינקלר No Comments on אין ממצא חד משמעי לסיבת התקלה: מסוקי 'היסעור' יוחזרו בהדרגתיות

    לאחר בדיקה וחקירה מעמיקה שערכו ב'חיל האוויר', בעקבות נחיתת האונס של מסוק היסעור בדרום ושריפת מנוע המסוק, סיפקו ממצאי הביניים של התחקיר מידע רב על גורמים היכולים להעיד על כשלים אפשריים במסוק. מפקד חיל האוויר קבע כי המסוקים יוחזור לפעילות בהדרגתיות

    מסוק מסוג יסעור צילום: דובר צה"ל
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום (ראשון) חזר מערך מסוקי ה"יסעור" (CH-53) לטוס, בהחלטת מפקד חיל-האוויר, אלוף עמיקם נורקין. בעקבות התקלה שאירעה במסוק היסעור שנחת נחיתת חירום ונשרף החליט מפקד חיל-האוויר על קרקוע המערך ומינה צוות מומחים לתחקור נסיבות תקלת המסוק במהלך טיסת אימונים.

    כזכור, לא היו נפגעים בנפש הודות לפעולה מקצועית ותכליתית של צוות המסוק שהביאה להנחתה המהירה ופינוי הלוחמים והצוות.

    בחודש האחרון, התנהל תחקיר מקיף ומקצועי על ידי צוות מומחים, בהובלת אל"ם א' אשר טרם הסתיים. מפקד חיל-האוויר קיבל את ממצאי הביניים ואת המלצות צוות המומחים אשר גובשו עם יצרן המסוק.

    ההמלצות כללו את הפעולות הנדרשות לחזרה בטוחה של מערך ה"יסעור" לטיסה. ממצאי הביניים של התחקיר סיפקו מידע רב על הגורמים האפשריים לתאונה ועל הדרכים לחזרה בטוחה לטיסה, אך טרם קבעו באופן חד משמעי את הגורם לתקלה במסוק היסעור.

    במהלך החודש האחרון בוצעו עבודות תחזוקה ובדיקות מקיפות למערך מסוקי ה"יסעור" בתיאום עם היצרן וחילות נוספים אשר מתפעלים מסוקים דומים, על מנת לאפשר את חזרתם לטיסה באופן בטוח.

    מפקד חיל-האוויר ציין את המקצועיות והחשיבות של צוות התחקיר, הדגיש כי מדובר בממצאי ביניים בלבד והנחה להשלים ולמצות את תחקיר התקלה, וכן הנחה את מערך מסוקי ה"יסעור" לחזור לטיסות אימונים באופן הדרגתי.



    0 תגובות