- רדיו קול חי - -

איראן: גלי מחאות במדינה כנגד המשטר; שגריר בריטניה נעצר

ע"פ סוכנות תסנים האיראנית, שגריר בריטניה בטהרן נעצר הערב למשך שעה לאחר שנכח בהפגנות הערב בטהרן ואף תיעד אותן. השגריר שוחרר לאחר זמן. מדובר במעצר חסר תקדים של אישיות דיפלומטית באיראן דבר המראה על הלחץ הרב בו נתון המשטר בימים אלו.

בנוסף לגל ההפגנות הענק שפרץ באיראן לאחר חיסול סלימאני והפלת המטוס האוקראיני בו נהרגו 80 איראנים. אחד ממתנגדי המשטר הבכירים באיראן מהדי כרובי, מנהיג מזרם הרפורימיסטים שהיה במעצר בעברו בגלל פעילותו כנגד המשטר, פרסם היום קריאה למנהיג העליון ח'מינאי להתפטר מתפקידו.

כרובי כתב כי אם המנהיג העליון של איראן חמינאי שיקר והסתיר את האמת מהעם האיראני עליו להתפטר ואם הוא לא ידע, סימן שיש כוחות באיראן שמשחקים בו ומדובר בבובה על חוט ולכן עליו להתפטר כי אינו ראוי יותר להנהיג את איראן.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ פנה למשטר באיראן ואמר כי הוא "חייב לאפשר לארגוני זכויות האדם לפקח ולדווח מהשטח על האירועים בהפגנות הנמשכות של העם האיראני".

טראמפ הוסיף בציוץ בטוויטר כי "לא ייתכן טבח נוסף במפגינים לא-אלימים או השבתת האינטרנט – העולם צופה". בציוץ נוסף שפרסם מוקדם יותר אמר הנשיא האמריקני למפגינים באיראן כי הממשל בוושינגטון ימשיך לעמוד לצדם וכי הוא תומך במחאות העממיות ומגיע לעם האיראני חירות וזכויות.

המחאות באיראן: