- רדיו קול חי - -

הנקמה: עשרות טילים בליסטיים שוגרו מאיראן על בסיסים אמריקנים

לאחר האיומים שנשלחו מטהרן כי איראן תתקוף עם טילים מטרות אמריקניות, אכן זה קרה. הערב (רביעי) בדיוק בזמן בו חוסל קאסם סלימאני, החלו לשגר מאיראן עשרות טילים בליסטיים על בסיס חיל האוויר עין אל אסד שבמחוז אנבר ומתקן צבאי באירביל שם שוהים כוחות אמריקנים.

מהפנטגון נמסר בתגובה: "בשעה 17:30, ב- 7 בינואר (שעון מקומי), שיגרה איראן יותר מ 12 טילים בליסטיים בשני בסיסים אמריקניים בעירק, שנורו מאירן. הבסיסים שלנו היו מוכנים מאוד, מכיוון שיש לנו אינדיקציות למבנה הפיגוע האיראני. אנו מעריכים את המצב ונענה כנדרש, ננקוט בכל האמצעים כדי להגן ולהגן על חיילינו, שותפינו ובעלי ברית באזור".

כרגע על פי הדיווחים מדובר בשני מטחי טילים מאיראן. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מעודכן כל העת בהתפתחויות והוא עורך התייעצות עם הצוות לביטחון לאומי. לא היו נפגעים אמריקאיים בסדרת התקיפות.

באיראן מסכמים את התגובה לחיסולו של סולימאני ועל פי משמרות המהפכה: "איראן ביצעה פעולה מוצלחת ששמה 'פעולת השהיד סולימאני' אשר במהלכה תקפו יחידות הטילים של חיל האוויר את בסיס עין אלאסד בעשרות טילי קרקע-קרקע". באיראן מזהירים את ארה"ב כי אם תבצע פעולה כלשהי, התגובה תהיה מכאיבה יותר.

בנוסף אומרים במשמרות המהפכה הערב: "לעולם איננו רואים את ישראל נפרדת ממערכת הפשעים האמריקאית".

פגיעת הטילים באירביל:

רגע פגיעת הטיל בעין אסד:

ירי הטילים על מטרות אמריקניות בעיראק: