צה"ל ירכוש מערכות ההגנה 'חץ דורבן' ביותר מ-100 מיליון

    קובי פינקלר No Comments on צה"ל ירכוש מערכות ההגנה 'חץ דורבן' ביותר מ-100 מיליון

    מנהל הרכש במשרד הביטחון (מנה"ר) העביר הזמנה ראשונה ליצור סדרתי של מערכת ההגנה האקטיבית 'חץ דורבן' מתוצרת חברת 'אלביט מערכות'. 'חץ דורבן' תגן על הנגמ"ש הגלגלי החדש 'האיתן'. היקף ההזמנה – למעלה מ-100 מיליון ש"ח

    צילום: דנה שרגא, משרד הביטחון
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משרד הביטחון, באמצעות מנהל הרכש (מנה"ר) ומנהלת הרק"מ (מנת"ק), חתם בימים האחרונים על הזמנה ראשונה ליצור סדרתי של מערכת ההגנה לרק"מ 'חץ דורבן'. המערכת שפיתוחה החל בתעש מערכות (כיום חלק מאלביט מערכות), זכתה לאחרונה במכרז ההגנה האקטיבית של מערכת הביטחון.

    היקף ההזמנה הראשונה, שהוציאה יחידת המרכבה והנמ"ר של סגן ראש מנה"ר לרכש יבשה, נאמד ביותר מ-100 מיליון ש"ח. מערכת 'חץ דורבן' תותקן על גבי הנגמ"ש הגלגלי הראשון "האיתן", שפיתחה מנת"ק במשרד הביטחון.

    נגמ"ש האיתן- רקע: האיתן הוא רכב קרבי גלגלי משוריין, במשקל של כ-30 טונות, שמפותח על-ידי מנהלת המרכבה והרק"מ (מנת"ק) במשרד הביטחון. רכב האיתן מבוסס על טכנולוגיות המרכבה והנמר, נושא 13 לוחמים ובעל מיגון ויכולות עבירות וניידות הטובים מסוגם בעולם – וזאת לרבות מערכת הגנה אקטיבית מתקדמת. האיתן יכלול עמדות נשק נשלטות, לרבות צריחון לא מאויש בעל תותח 30 מ"מ ואמצעי חישה ותצפית מתקדמים שיאפשרו אחיזת שטח טובה. באיתן יותקנו פיתוחים מתקדמים נוספים ובהם גם טכנולוגיות של פרויקט "הכרמל". האיתן יחליף את נגמ"שי M113 הוותיקים וייתן מענה הולם אל מול הדרישות המבצעיות של צה"ל בשדה הקרב המודרני.



    0 תגובות