סכנת הפגיעה בעולם התורה: "עולם הישיבות עומד בפני קיצוץ של 40%"

    אסתי פלד 2 Comment on סכנת הפגיעה בעולם התורה: "עולם הישיבות עומד בפני קיצוץ של 402"

    יו"ר איגוד הישיבות הרב שלמה ברלינט ויו"ר איגוד ישיבות ההסדר אורי פינסקי בריאיון מיוחד ל'מהדורה המרכזי' על רקע הפגיעה התקציבית בעולם הישיבות, "הרב שטיינמן זצ"ל אמר פעם לשר נאמן, 'תעודת הביטוח של מדינת ישראל -זה עולם הישיבות. אם זה לא משולם אין פוליסה"

    צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר איגוד הישיבות הרב שלמה ברילנט ויו"ר איגוד ישיבות ההסדר אורי פינסקי בריאיון משותף הערב (שני) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן הסבירו את המצב הקשה מאוד שעולם הישיבות נכנס אליו בגלל פקידי האוצר, "הם מושכים זמן והם חושבים שככה יחסכו כסף. ראש הממשלה צריך להיכנס לעובי הקורה ולפתור את הבעייה כמו שהוא עשה עם נהגי המוניות".

    ברלינט: "מה שקורה שתקציב עולם הישיבות ב-2019 היה מיליארד 80 מיליון ש"ח, מתוכם 300 מיליון היה מתקציבים קואליציוניים. התוצאה של זה עכשיו שחלקי 12, זה אומר שבחור ישיבה יקבל 260 ש"ח לחודש ואברך יקבל רק 468 ש"ח לחדש, זה כלום איך אפשר להחזיק בחור ישיבה בסכום כזה? אבל האוצר רוצה לעשות מה שבא לו".

    פינסקי: "אנחנו נמצאים לפני פגיעה אנושה בעולם הישיבות, להחזיק תלמיד ב-260 ש"ח? התורה זה ציפור הנפש של עם ישראל איך אפשר ככה לפגוע? אנחנו פנינו במכתב מלב אל לב לראש הממשלה ולשרים הרלוונטים לפחות להעמיד את התקציב של 25% ולא 40% זה כבר קו אדום של יאיר לפיד".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      נהגי המוניות התריעו שלא יצביעו לו ובכך זכו למה שזכו
      עשו גם כן ובכך תשיגו מטרתכם. בהצלחה

      1. חיים. אין לנו על מי לסמוך אלה על אבינו שבשמים