בכיר איראני: "לא מעוניינים במלחמה כוללת עם ארה"ב"

    שלמה ריזל 1 Comment on בכיר איראני: "לא מעוניינים במלחמה כוללת עם ארה"ב"

    ברקע המתיחות בין איראן לארה"ב, מצהיר יועצו של מנהיג איראן לענייני צבא, חסין דהקאן כי איראן לא מעוניינת בהסלמה כוללת עם ארצות הברית: "איראן לא תכנס למלחמה כוללת עם ארה"ב ולא משנה מה יהיו התנאים. התגובה לחיסולו של סולימאני תתבצע בצורה נבונה"

    צילום: חסן ג'די / Flash90
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר חילופי האיומים בין איראן לארצות הברית בימים האחרונים, יועצו של מנהיג איראן לענייני צבא, חסין דהקאן מצהיר כי איראן לא מעוניינת בהסלמה כוללת עם ארצות הברית וכי תגובת איראן לחיסול הבכירים האיראנים תהיה מידתית יחסית: "איראן לא תכנס למלחמה כוללת עם ארה"ב ולא משנה מה יהיו התנאים. התגובה לחיסולו של סולימאני תתבצע בצורה נבונה ותהיה מרתיעה וחזקה ואיראן תבחר את המקום, את הזמן ואת המטרה אותה תרצה לתקוף". כך פורסם ב'כאן 11'.

    כזכור, הבוקר (שני) נערכה הלווייתם של סולימאני וכמה קצינים נוספים במשמרות המהפכה בטהרן בהשתתפות מאות אלפים. בימים האחרונים נשמעים הצהרות רבות של נקמה מפי גורמים איראניים, מי יותר ופי פחות. בעוד חלקם הצהירו כי הנקמה תהיה רחבה וכואבת במיוחד, היו מי שהתבטאו בצורה קיצונית פחות כמו דהקאן. היו גם מי שאיימו שישראל תשא בתוצאה כמו מוחסן רזאי, לשעבר מפקד משמרות המהפכה שאמר אתמול שגם חיפה ובסיסים נוספים נמצאים על כוונת התגובה האיראנית.

    כך או כך, ברור כי תגובה עלולה לגרור תגובת נגד נחרצת של ארה"ב שתעלה לאיראן ביוקר ואולי תביא להפלת המשטר. נשיא ארה"ב טראמפ איים אמש שוב כשכתב: "הודעות אלה (של איראן) ישמשו הודעה לקונגרס ארצות הברית כי אם איראן תכה בכל אדם או יעד אמריקני, ארצות הברית תשיב לה במהירות ובאופן מלא, ואולי באופן לא פרופורציונאלי. הודעה משפטית כזו (לקונגרס) אינה נדרשת, אך ניתנת בכל זאת!".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אירן יש להם עושר רב מאוד מאוד לא יצאו למילחמה יפסידו הכל ישראל אן מחצבים יש רק חוכמה וחומר אפל בנוסף אירן רק איומים מפחדים אים יתעשקו עים ישראל יהיה סוף של אירן