כהונת ראה"מ תחת כתב אישום; הנשיא ריבלין: "אקבל החלטה עניינית"

    ישראל רובין 2 Comment on כהונת ראה"מ תחת כתב אישום; הנשיא ריבלין: "אקבל החלטה עניינית"

    נשיא המדינה ראובן ריבלין מתייחס לשאלה האם יטיל את הרכבת הממשלה על מועמד שכנגדו הוגש כתב אישום: "לא אקבל החלטה בגלל אישיות כזאת או אחרת. אתייעץ עם היועצים ואענה בזמן ובמקום הנכונים" | עוד אמר הנשיא: "מי שהחליט ללכת לבחירות שלישיות יכול ללכת לרביעיות, חמישיות ושישיות באין פיתרון"

    ריבלין צילום: מארק ניימן, לע"מ
    13:07
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on עשרות אמצעי לחימה אותרו סמוך לבית חולים אל אמל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא המדינה ראובן ריבלין מתייחס היום (שני) בועידת ידיעות אחרונות לסוגיית הטלת הרכבת הממשלה על נתניהו כשהוא תחת כתב אישום: "לא אקבל החלטה בגלל אישיות כזאת או אחרת. אתייעץ עם היועצים ואענה בזמן ובמקום הנכונים".

    ‏ריבלין מותח ביקורת על הפוליטיקאים שגררו את המדינה לבחירות שלישיות ברצף: "מי שהחליט ללכת לבחירות שלישיות יכול ללכת לרביעיות, חמישיות ושישיות באין פיתרון".

    ריבלין התייחס לפלונטר הפוליטי האחרון, שהגיע לפתחו ולמתווה הנבצרות שהציע וסיפר: "ידעתי שהליכוד לא יסכים לממשלה בלי שבראשה יעמוד נתניהו, ושכחול לבן לא יסכימו לממשלה בראשות נתניהו. היה לי מעגל שצריך לרבע אותו. אמרתי להם: אני אתן לכם עצה. כל אחד מכם חושב שהשני יכנע לרצונותיו אבל אני יודע שאף אחד מכם לא יכנע". ריבלין מוסיף: "אני הייתי בטוח שבנימין נתניהו יתנגד למתווה אבל הוא קיבל את המתווה. ברגע שראש הממשלה קיבל את עקרון הנבצרות אני הבנתי שהוא לא יבקש חסינות".

    ריבלין התייחס גם לביקורת שנמתחת על התנהלות מערכות אכיפת החוק ואמר: "האמון במערכת המשפטית נמצא בליבת היכולת שלנו לקיים חיים דמוקרטיים. אם אנו לא מאמינים למערכות, אני מאוד מודאג". ריבלין מדגיש כי הוא עדיין עומד מאחורי דבריו שצריך למנוע הדחה פוליטית של נבחרי ציבור באמצעות כתבי אישום: "אני מחזיק בדבריי מהעבר לגבי תפירת תיקים. אמרתי אותם לא כשהם נגעו לאיש זה או אחר ולא אשנה דבריי כשהם נוגעים לאיש זה או אחר. בהפרדת רשויות חייבת להיות הגנה לכל אחת מהרשויות כדי שתפעל באופן עצמאי על מנת לקיים דמוקרטיה במדינה ללא חוקה. אמרתי את מה שאמרתי מתוך מחשבה שיש להגן על עצמאות הרשויות, לא ידעתי שיצטטו אותי הרבה ברבות הימים. כל דבר צריך להיות נידון לגופו ועל פי מסכת העובדות. מה שחשוב שעמדתי לא משתנה בגלל שאדם כזה עומד בכותרות או אדם אחר".

    במענה לשאלה לגבי אמירתו השנויה במחלוקת לפני כשבוע שאמר כי "רצון העם הוא חשוב אבל העם צריך לבחור נכון". ריבלין מסביר כי האמירה נאמרה בהומור תוך שלא הקפיד על הניסוח ולא לכך התכוון בדבריו: "אמרתי זאת בחוש הומור. אם הייתי מקפיד יותר בניסוח, הייתי אומר – מה שהעם חושב שנכון לו, מה שהציבור חושב שנכון לו. במדינת ישראל יש רק ריבון אחד – אנחנו, הציבור, אזרחי ישראל".

    בנוגע לפרשת הישראלית העצורה ברוסיה התחייב הנשיא: "כשאפגוש את פוטין – נעמה יששכר לא תרד מנושאי שיחתנו".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      א. מי שפרק כמה וכמה ממשלות – לא יכול להרכיב ממשלה.
      ב. מי שנכשל פעמיים ברציפות בהרכבת ממשלה – לא יכול להרכיב ממשלה.
      ג. מי שנאשם ב-3 עבירות חמורות ב-3 תיקים שונים – לא יכול להרכיב ממשלה!!

    2. 1

      עצוב שהתדרדרנו לכך שבכנסת ישראל יושבים מנהיגים מושחתים ועבריינים. אחד מגבה את השני. אחד ממנה אותם לשרים.
      בושה למדינה. בושה לכנסת. מושחתים נמאסתם.