- רדיו קול חי - -

התגובות; גנץ: "בחרת בשחיתות"; קרעי: "חסינות מפני רדיפה"

המערכת הפוליטית סוערת בעקבות הכרזתו של ראש הממשלה לפנות לכנסת בכדי לקבל חסינות. יו"ר הכנסת בינתיים הודיע כי לא יוכל לכנס את הוועדה לעת עתה. בשמאל תקפו את ראש הממשלה על זכות החסינות ובימין בירכו.

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ פנה לראש הממשלה ואמר: "נתניהו, היית צריך להסתכל הערב לאזרחי ישראל בעיניים ולהגיד להם שתלך להיאבק על חפותך. שמדינת ישראל יותר חשובה לך, מהתואר שלך. גם במחיר כואב של פרישה מהחיים הפוליטיים. אפילו במחיר של קבלת הענישה.

במקום זה- אתה בוחר ובחרת בדרך השחיתות. בחרת להיאחז בקרנות המזבח. אתה מנסה לשבור את כללי המשחק. לא נאפשר זאת".

ח"כ מיקי זוהר אמר בתגובה: "‏ההחלטה שרה"מ קיבל, הנכונה ביותר. מערכת הבחירות הופכת להיות מאוד פשוטה: אתם רוצים את נתניהו בהנהגת המדינה? פשוט צאו והצביעו לליכוד ולימין. אם יש צדק, בע"ה ננצח בבחירות והציבור יעניק לרה"מ את הזכות להמשיך ולשרת אותו בשנים הבאות. רק אתם תקבעו מי ינהיג את מדינת ישראל ולא אף אחד אחר".

יו״ר סיעת העבודה, ח״כ איציק שמולי על בקשת החסינות: "למאות אלפי ילדים וקשישים עניים הממשלה הזו לא דאגה לחסינות מפני סגירת התכנית לבטחון תזונתי, לאלפי חולים לא הבטיחה חסינות מזיהומים קטלניים בבתי החולים וגם את החוסן של ילדי העוטף הפקירה כשהלינה את שכר המטפלים. רק חסינות אחת חשובה להם- זו שתמלט ראש ממשלה החשוד בפלילים מאימת הדין. במקום לפעול עבור האזרחים הופכים את הכנסת עיר מקלט למושחתים. גם מושחתים גם מנותקים‬".

מפלגת עוצמה יהודית בתגובה לבקשת החסינות של ראש הממשלה נתניהו: "ראש הממשלה צודק בבקשה שלו לחסינות, אבל לטעמנו זה לא מספיק. כאשר הפרקליטות עושה הכל על מנת להפיל ראש ממשלה מכהן, החסינות הקיימת לא מספיקה וחייבים לחוקק את החוק הצרפתי שמונע לחקור ראש ממשלה אלא בעבירות חמורות.

עוצמה יהודית תפעל בכנסת הקרובה על מנת לחוקק את החוק החשוב הזה שימנע מהפקידים לנהל את המדינה".

ח"כ שלמה קרעי כתב בתגובה: "בתוך כל המערבולת המדומה, חשוב לנפץ את תעמולת השמאל והתקשורת: חסינות איננה בריחה מן הדין. חסינות נועדה לשמור על האינטרס של הציבור מפני רדיפת נבחריו והינה לתקופת הכהונה בלבד.

ברור לכולם שמתנהל כאן מסע ציד כלפי רה"מ במטרה להפיל את שלטון הימין דרכו. אפילו בג"ץ לא התאפק וכינס דיון אנטי דמוקרטי בשאלה האם להקשיב לקול העם שרוצה את נתניהו או לא.

בעת הזו, ראוי לדחות את הקץ ולא לאפשר הפיכה משפטית. ראוי להעניק חסינות לציבור ולהגן על נתניהו מפני השמאל, התקשורת והפרקליטות.

אני מקווה ומאמין שהעם יתעלם מהפרופגנדה התקשורתית וייתן לימין בראשות נתניהו לפחות 61 מנדטים לממשלה יציבה וכהונה מלאה בעז"ה לטובת ישראל. נתניהו רה"מ מצוין וצריך לאפשר לו להמשיך בכהונתו ללא רעשי רקע כל עוד העם חפץ ביקרו. אלו האיזונים והבלמים האמיתיים בדמוקרטיה אמיתית, כזו היודעת גם להגן על עצמה".