- רדיו קול חי - -

פרשת עירובין: קריאה נדירה משותפת לגדולי ישראל לשבת חיזוק

מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי ומרן נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן יוצאים בקריאה משותפת לכלל רבני הקהילות, מורי ההוראה ויושבי על מדין על מנת להוסיף ולחזק את הציבור בדרשות ובשיעורים על נושא העירוב.

כידוע מצב העירוב בחלק מהמקומות ברחבי הארץ הינו טעון שיפור, כיום מתגוררים אלפי אברכים בני תורה ומשפחות קירוב ביישובים ובערי השדה במקומות שבהם נושא העירוב אינו מוסדר די הצורך. לאור זאת גדולי ישראל יוצאים בקריאה משותפת לכלל הרבנים הגאונים לעסוק ולעורר את עניין העירוב על מנת להציל רבים מכלל ישראל מעוון חילול שבת ח"ו.
WhatsApp Image 2019-12-31 at 22.32.05 [1]
התעוררות זאת באה בעקבות הוראתו של מרן חכם שלום הכהן לפני כשנה לרבני ארגון בנועם להיכנס לעובי הקורה בנושא העירוב.
ארגון בנועם הקים תוכנית הכשרה לרבנים בודקי עירובין בראשות הגאון הרב משה קלמנוביץ והגאון הרב משה אנגלרד. ואכן מאות אברכים עמלי תורה למדו ושיננו, נבחנו ועשו שימוש בשטח בערים וביישובים ברחבי הארץ, ואף למדו את ההיבטים הפרקטיים של תוואי העירוב, הבעיות והפתרונות באופן שניתן ליישם בשטח.
גולת הכותרת של כל נושא העירובין הוא הקמת בית ההוראה הראשון מסוגו בעולם היהודי לעירובין. הראשון לציון הגר"י יוסף הורה להקים את בית ההוראה בראשות תלמידו הגר"י  לוי רבה של נשר, זאת על מנת להסדיר את כל נושא העירובין, השאלות ההלכתיות והמדיניות ההלכתית שתיושם הלכה למעשה בכדי לשפר את כל הטעון תיקון בעירובין ברחבי הארץ.