הקטר של היחידות המיוחדות: היחידה החדשה של צה"ל נחשפת

    קובי פינקלר 3 Comment on הקטר של היחידות המיוחדות: היחידה החדשה של צה"ל נחשפת

    הרמטכ"ל אביב כוכבי החליט עם כניסתו לתפקיד על הקמת יחידה חדשה ומיוחדת שאין לה מקבילה בשום צבא בעולם | מדובר ביחידה שתקבל אליה את בוגרי היחידות המיוחדות ותשתמש באמצעי לחימה יחודיים ליחידה | 'הרעיון הוא' כפי שאומרים בצבא 'הוא ליצור יחידה בעלת כיווני תפיסה שונים ובזה ייחודה'

    יחידות מיוחדות בתרגיל בקפריסין צילום: דובר צה"ל
    8:48
    29.03.24
    קובי פינקלר No Comments on עשרות חיילים סורים נהרגו בתקיפה המיוחסת לישראל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עם כניסתו לתפקיד לפני שנה החליט הרמטכ"ל כוכבי להקים יחידה רב מימדית-יחידה חדשנית בעלת תפיסה חדשה בעולם הלחימה, בעלת מבנה וארגון (שאין להם אח וריע בצבא בפרט ובעולם בכלל) ובעלת אמצעי לחימה ייחודיים שיעמדו לרשות היחידה.

    בצבא אומרים שלמעשה החל מהיום יוסטו אלפי חיילים לטובת היחידה החדשה וכי היא חלק מעשרה גלגלי תנופה שהציב לעצמו הרמטכ"ל עם כניסתו לתפקיד.

    היחידה נבנתה למעשה על בסיס חטיבת שילוח וכי היא רב זרועית. יש בה גם רב זרועיות כמו לוחמי מודיעין עם אנשי חיל אויר כמו טייסים ואנשי צוות, לצד לוחמי שריון וחיל רגלים.

    היחידה הרב ממימדית החדשה שתהיה כפופה לאוגדה 98, תהיה יחידה מתמרנת בכל מרחבי הלחימה כשהייעוד שלה הוא מחד להיות קטר מטכ"לי שמושך אחריו את כל שאר היחידות המיוחדות ומאידך כזו שיכולה לתת מענה מיידי ואיכותי בצורת לוחמי חי"ר עתירים באש לצד אמצעי הנדסה מגוונים.

    בצבא מדגישים שהיחידה החדשה לא תהיה יחידת קומנדו אלא יחידה ייחודית שהגיעו אליה חיילים מאיגוד כוחות כמו מאגוז, מפלס"ר צנחנים, מהשריון, מעוקץ, מדובדבן, יהלום ועוד.

    'הרעיון הוא' כפי שאומרים בצבא 'הוא  ליצור יחידה בעלת כיווני תפיסה שונים ובזה ייחודה'. היחידה תבנה לאט לאט על בסיס לוחמים מהיחידות השונות כשבראשה יעמוד סא"ל ע. שהחל מהיום יגוייסו אליה לוחמים כדי להכשירם למשימה החדשה.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      המודל הזה או דומה לו בוצע חלקית העופרת יצוקה דהינו מסגרת אורגנית הד הוק של ציר שיריון והנדסה צמה ופלסיםיחספ כגדוד מבצעי אחיד עם פיקוד גדודי זה היה מוצלח במידה לא מועטת ונראה שזה ההמשך של זה ואולי למעט מילואים כל הכח הלוחם הסדיר יהפוך לכזה שכלל הכוחות הלוחמים יחיו יחד כגדוד ורק יתמקצעו כל פלוגה במומחיותה אם אכן זה יסתיעה זה יהיה חידוש עצום ומכפיל יעילות וכח בהצלחה

      1. קדימה להסתער .כוכבי כוכב על.חושב תמיד על ההתקפה.רק שהדרג המדיני לא יכבול את ידיו .אחלה רמטכל