מדיניות ארדואן; התערבות טורקיה בישראל מתפשטת

    שלמה ריזל 3 Comment on מדיניות ארדואן; התערבות טורקיה בישראל מתפשטת

    התערבות טורקית בישראל: אנקרה העבירה לרשות הפלשתינית עותק של הארכיון העות'מאני במטרה לערער את החזקה הישראלית בקרקעות בירושלים וביו"ש

    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    טורקיה העבירה לרשות הפלשתינית עותק של הארכיון העות'מאני, הכולל עשרות אלפי מסמכי רישום מקרקעין בשטחי האימפריה העות'מאנית, ששלטה בארץ ישראל בשנים 1917-1516. עורכי דין מטעם הרשות כבר משתמשים בחומרי הארכיון, כדי לערער על החזקה הישראלית בקרקעות ברחבי הארץ, בעיקר בירושלים וביו"ש.

    העותק השלם הראשון של הארכיון הופקד תחילה בבניין הנציגות הפלשתינית באנקרה. במארס בשנה שעברה הועבר חלקו לבית לחם. מרכז המידע למודיעין ולטרור תיעד זאת, כמו גם את פרשת העברת כל הארכיון.

    איש המפתח בטקס בבית לחם היה יוסף אדעיס, שר ההקדשים הפלשתיני, שקיבל את התיקים הקשורים לנכסי הוואקף בבית לחם ובירושלים.

    עכשיו, עורכי דין ממזרח ירושלים פונים כבדרך שגרה לארכיון כדי לאתר מידע. המסמכים מסייעים להם במאבקים המשפטיים שהם מנהלים על החזקה בקרקעות רבות, בעיקר במרחב ירושלים. אחת הדוגמאות המובהקות לכך היא נכסים וחלקות קרקע בעיר העתיקה, שידיים יהודיות וערביות נאבקות עליהם. הידוע שבהם הוא רחבת הכותל המערבי, שם שכנה שכונת המוגרבים, שישראל פינתה והרסה, כדי להכשיר רחבת תפילה. מדובר אמנם בקרקע שישראל הפקיעה ואין הסתברות משפטית שתוצא מידיה, אבל לפחות תעמולתית – הצגת מסמכי הרישום עשויה להעמיד את ישראל במבוכה.

    השופט מוסא שכארנה, יו"ר רשות המקרקעין הפלשתינית, כבר מנהל רישום של קרקעות בטאבו של יו"ש ושל ירושלים, בין השאר בסיוע טורקיה והארכיונים. בראיון שהעניק לסוכנות הידיעות ופא, שכארנה הסביר כי בעזרת רישום קרקעות פלשתינים שחיים בנכר, הוא מממש את "זכות השיבה". כך מפרסם העיתונאי נדב שרגאי בישראל היום בכתבה שתפורסם מחר (שישי).



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      עוד אחת מ"הישגיו המדיניים" של ביבי.
      בנוגע לארדואן זהו אכן הישג אישי…

    2. 2

      אני מתפללת ליום שבו יקום טורקי אמיץ אשר יחסל את ארדואן

    3. 1

      אני מחכה בכיליון עיניים ליום המופלא שבו נתבשר על חיסולו של ארדואן וטורקיה תהפוך למקום דמוקרטי וליברלי.