בצל הערפל המשפטי-פוליטי: בג"ץ ידון האם נתניהו יכהן תחת כתב אישום

    ישראל רובין 5 Comment on בצל הערפל המשפטי-פוליטי: בג"ץ ידון האם נתניהו יכהן תחת כתב אישום

    בהרכב של ארבעה שופטים, בית המשפט העליון ידון האם ראש הממשלה נתניהו רשאי להרכיב ממשלה תחת כתב אישום | נתניהו: "אני לא מעלה על דעתי שבית המשפט העליון של מדינת ישראל יפול לתוך המלכודת הזאת. בדמוקרטיה מי שמחליט מי ינהיג את העם זה רק העם ולא אף אחד אחר"

    בית המשפט העליון צילום: Lior Mizrahi/FLASH90
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בית המשפט העליון ידון היום (שלישי) במספר עתירות שהוגשו על ידי אנשי שמאל כנגד ראש הממשלה נתניהו, בדרישה למנוע ממנו להרכיב את הממשלה הבאה עקב כתבי האישום שהוגש כנגדו.

    הדיון יתקיים על אף שטרם ברורה סמכותו של בית המשפט בנושא, בהרכב שיכלול את: נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות והמשנה שלה, השופט חנן מלצר והשופט עוזי פוגלמן.

    אתמול (שני) אמר ראש הממשלה נתניהו: "יש מי שמנסים לגרור את בית המשפט העליון לתוך המגרש הפוליטי כדי שיכפיש ויסכל משפטית את המועמדות שלי לראשות הממשלה. אני לא מעלה על דעתי שבית המשפט העליון של מדינת ישראל יפול לתוך המלכודת הזאת. בדמוקרטיה מי שמחליט מי ינהיג את העם זה רק העם ולא אף אחד אחר. כך תמיד היה וכך תמיד יהיה".

    בתוך כך, לנתניהו אפשרות נוספת המעוגנת בחוק, והיא לבקש חסינות פרלמנטרית מהעמדה לדין. ראש הממשלה הודיע כי ימסור את החלטתו האם להגיש את הבקשה בימים הקרובים ובשלב זה טרם מסר.

    אתמול הודיע נתניהו כי יכנס ימסור הצהרה לתקשורת בשעות אחר הצהריים, אך לבסוף ביטל את ההצהרה. במערכת הפוליטית מעריכים כי נתניהו התכוון למסור את החלטתו בנוגע לבקשת החסינות אך לבסוף נמנע מכך.



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      האם מרדכי ואנונו יכול להתמודד לראשות הממשלה??
      במידה ו"העם יחליט" כמובן?!

    2. 4

      מי שלא טיפל בבג"ץ 14 שנים.
      מגיע לו שבג"ץ יטפל בו!

    3. 3

      כסילותו הביבית של ביב – תביא אותו ללבוש מדי אסיר בקרוב.

    4. 2

      העם כבר הכריע פעמיים.
      העבריין לא מכיר בתוצאות הבחירות.

      העם רוצה עבריינים בכלא!!

    5. 1

      אנחנו דורשים שבמערכת הבחירות נצביע גם לגבי מערכת בית המשפט האם היא מעל כל החוקים ללא הגבלה של רשות והיא הסמכות היחידה .אם כך אין טעם ללכת לבחירות