- רדיו קול חי - -

מחזיק תיק תעסוקה באלעד נחלץ לעזרת העובדות: "פת לחמם נשברת"

סכנת הפיטורין ל-85 הנשים החרדיות. חבר הנהלת העיר אלעד ומחזיק תיק תעסוקה בעיר, פיני גרוס, פנה במכתב בהול ליו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני בבקשה להיחלץ לעזרתן. גרוס, שזמן רב מנסה לסייע בנדון, פרש במכתבו את השתלשלות העניינים בתמצית והדגיש את חומרת המצב.

"חברת גאודע באלעד – הנחשון הראשון שהיה בעיר לפני כ-15 שנה, ומאז מעסיק בכל זמן נתון קרוב ל-200 מתושבי העיר", כתב, "רבים וטובים מעובדיהם, לאחר צבירת ניסיון תעסוקתי השתלבו בעבודות במקומות אחרים, ומהם שעובדים מתחילה נשות אברכים שלקחו על עצמם עול הפרנסה למען יוכלו בעליהם לשקוד על התורה. לצערי הרב, חרב פיטורין רובץ על כל העובדות שאף קיבלו מכתבי שימוע היום מהנהלת החברה, זאת לאחר שהנהלת החברה במשך למעלה מחודש, החזיקה את העובדים על חשבונה, היות והובטח להם שוב ושוב כי הענין שלהם יסודר".

גרוס מוסיף וכותב: "לטענת החברה עבודה קיימת, אולם חוסר תקציב עקב בעיות תקציביות וסדרי עדיפויות שונים, הן המניע לגל פיטורין זה, וצמצום פעילות החברה באלעד. אבקשך בכל לשון, נא עשה כל מאמץ לפתור מיידי את מצוקת החברה, על מנת שלא יאלצו לפטר אף אחת מהעובדות, ולגרום לפת לחמם להישבר. לתשובתך וטיפולך המיידית אודה".

‫כרטיסייה חדשה - Google Chrome‬ 30_12_2019 18_53_10 [1]

חבר הנהלת העיר פיני גרוס אמר לאתר קול חי: "חברת גאודע הינה הראשונה שהגיע לאלעד לפני כ-15 שנה בזכות פעילותי. מספר פעמים במהלך השנים הם נקלעו לקשיים בעיקר בגלל בירוקרטיה ממשלתית, ובכל הפעמים הללו הצלחתי לסייע ולהציל את הפעילות באלעד ובכך לסייע למשפחות רבות באלעד. כעת שוב נכנסו לבעיות שלא באשמת החברה, והנהלת החברה יחד עם פעילויות נוספות בין היתר פנייתו של ראש העיר, אני תקווה כי יישאו פרי".

"בכל מקרה, כמחזיק תיק תעסוקה ומנכ"ל מתחברים – תעסוקה לעולם החרדי, אעשה הכל על מנת לדאוג לעובדות החברה. אם לא נצליח במאבק העכשווי למען החברה ועובדיה, נדאג לסייע לשלבם בחברות אחרות בעיר והסביבה", דברי גרוס.

נזכיר, כי כפי שפורסם לראשונה, כאן באתר קול חי, 85 נשים חרדיות המועסקות בחברת 'גאודע' באלעד, המספקת שירותי משרד למשרדי ממשלה, קיבלו היום (שני) מכתב שימוע לפני פיטורין לאחר שבעיות תקציב חמורות צצו בעקבות המשבר הפוליטי המשפיע על התנהלות משרדי הממשלה.

משיחות של אתר קול חי עם העובדות תוארו תחושות קשות: "עבר עלינו יום של דמעות. נשים נכנסו לחדר המנהלת ויצאו בוכות. המנהלת בעצמה ניסתה לעשות מה שאפשר אך המאמצים עלו בתוהו. נשים פוטרו לאחר שנות וותק רב וכעת הן אינן יודעות לאן ימשיכו מכאן".