יריב לוין: "המאבק הוא על עצם קיומה של הדמוקרטיה שלנו"

    איתי גדסי No Comments on יריב לוין: "המאבק הוא על עצם קיומה של הדמוקרטיה שלנו"

    שר התיירות יריב לוין תוקף בחריפות את בית המשפט העליון ברקע בכוונתו לדון האם ראש הממשלה ראשי לכהן תחת כתב אישום, אל אף חוק היסוד שקובע מפורשות שמותר: "באיזו מדינה שאתם מכירים יושבת קבוצה קטנה של אנשים, שמונו בשיטת חבר מביא חבר, ומחליטה במקום העם מי יהיו רשאים להיות מועמדים בבחירות? אני מכיר מדינה כזאת – איראן"

    צילום: Tomer Neuberg/Flash90
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ברקע הדיון שצפוי להתקיים מחר (שלישי) בבית המשפט העליון בעתירה שהוגשה כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו  בדרישה מבג"ץ שלא לאפשר לו לכהן או להרכיב ממשלה תחת כתב אישום על אף חוק יסוד הממשלה הקבע שאפשר, תוקף הבוקר (שני) שר התיירות יריב לוין (הליכוד) את בית המשפט העליון: "באיזו מדינה שאתם מכירים יושבת קבוצה קטנה של אנשים, שמונו בשיטת חבר מביא חבר, ומחליטה במקום העם מי יהיו רשאים להיות מועמדים בבחירות? אני מכיר מדינה כזאת – איראן. שם יושבת מועצה של פנאטים איסלמיסטיים, והיא מסננת את המועמדים ומחליטה מי מהמועמדים יכול להתמודד בבחירות הדמוקרטיות כביכול".

    השר לוין, עורך דין במקצועו, מדגיש כי מדובר במהלך אנטי דמוקרטי בעליל, וכי שופט שלא נבחר על ידי הציבור אינו רשאי לקבוע האם נבחר ציבור ימשיך לכהן: "התהליך אותו מנהלת עכשיו מערכת המשפט דומה באופן מבהיל להליך המתקיים באיראן. יושבים בבג"ץ שלושה אנשים שחושבים שהם אלוהי המוסר והם בעלי החכמה והידע מעל העם. הם לוקחים לעצמם את הסמכות שאין להם, כדי לקבוע מי יכול להתמודד ומי לא. אפילו עצם קיום הדיון בבג"ץ זו שערוריה שאין כדוגמתה. במדינה דמוקרטית העם קובע מי ינהיג ולא בית המשפט. את העתירה הזו השופטים היו צריכים לסלק על הסף. הם לא נמצאים מעלינו! הם לא נמצאים מעל העם!".

    "אולי השופטים הם אנשים נפלאים" מסתייג לרגע לוין ומדגיש כי לא הם העניין: "אולי, אך שיקול דעתם לא יותר טוב משל אף אחד אחר. לכל שופט ולכל אזרח צריך להיות קול שווה בבחירות. זו הדמוקרטיה, כי אחרת זה ההיפך מדמוקרטיה. זה שלטון השופט. המאבק עכשיו הוא לא רק על מי ינצח בבחירות. המאבק הוא על עצם קיומה של הדמוקרטיה שלנו. אנחנו נאבק בלי מורא. ביחד נחזק את ראש הממשלה נתניהו. ביחד נשמור על ישראל דמוקרטית!".



    0 תגובות