- רדיו קול חי - -

מצוקת הרבש"צים; ביה"ד לעבודה: "משרד הביטחון מבזה את ביה"ד"

סגנית נשיאת בית הדין לעבודה בתל אביב, השופטת אריאלה גילצר כץ, מתחה בפסק דין שנתנה הבוקר, ביקורת חריפה על משרד הביטחון ועל התנהלותו בסוגיית הרבש"צים (רכזי ביטחון ישוביים): "משרד הביטחון עשה דין לעצמו וביזה את החלטת בית הדין ולא הצטרף לפגישת המו"מ בסיבות שונות. לא כך מצופה ממוסדות המדינה". השופטת קבעה עוד כי היא מאפשרת את צעדי המחאה שהורתה להקפיא בדיון הקודם וזאת בשל אותה התעלמות מופגנת של משרד הביטחון ממצוקתם של הרבש"צים. השופטת חזרה על פסיקתה וחייבה את משרד הביטחון ואף את משרד האוצר להשתתף בפגישות המו"מ. בהתאם להחלטת כב' השופטת, הרבש"צים חוזרים לעיצומים.

כזכור, בפסק הדין שניתן בשבוע שעבר הורתה כב' השופטת גילצר כץ למשרד הביטחון להשתתף וללוות את פגישות המו"מ ואף לדווח על התקדמותם. משרד הביטחון שמחפש בכל דרך להתחמק מאחריותו על רכזי הביטחון, לא התייצב לפגישה והגיש בקשה לעיון מחדש שנדחתה על הסף. היום התקיים דיון מתוכנן נוסף בו מתחה כאמור השופטת ביקורת חריפה על התנהלות משרד הביטחון. השופטת קבעה עוד כי יתקיימו מפגשי משא ומתן פעמיים בשבוע למשך חודש ימים וחייבה את משרד הביטחון להשתתף וללוות את כל הפגישות. גם נציגי משרד האוצר חוייבו להשתתף בפגישות המו"מ. הצדדים חויבו לדווח מדי יום חמישי על ההתקדמות במו"מ.

איתמר שרוני, סמנכ"ל ההסתדרות הלאומית: "בעזות מצח, משרד הביטחון ממשיך להתעלם מרכזי הביטחון הצבאיים אשר מגנים בגופם ובנפשם על מיליון אזרחים במדינת ישראל – בשליחות צה"ל ומדינת ישראל. משרד הביטחון ומדינת ישראל עשו דין לעצמם, ביזו את החלטת בית הדין וננזפו על כך מכב' סגנית הנשיאה גילצר. בית הדין חייב שוב את משרד הביטחון להופיע לפגישות מו"מ אינטנסיביות פעמיים בשבוע למשך חודש ימים. צעדי המחאה של הרבש"צים הותרו ע"י בית הדין ויתחדשו במלוא העוצמה. צה"ל ומשרד הביטחון הם האחראים על ביטחונם של אזרחי ישראל ויפה שעה אחת קודם שיעמדו בהתחייבויות הביטחוניות שלהם וייקחו אחריות על הרבש"צים".

תגובת משרד הביטחון: "משרד הביטחון מוקיר ומעריך את פועלם של הרבש"צים ואת תרומתם לחיזוק הביטחון ביישובים. לאחרונה גיבש המשרד, יחד עם מרכז המועצות האזוריות, הסכם מעודכן הכולל הגדלה של תקציב ההשתתפות במימון מרכיבי ביטחון ליישובים המעסיקים רבש"צים. עמדת המדינה, היתה ונותרה, שהרבש"צים הם עובדי הישובים ועליהם לנהל מו"מ קיבוצי מול מעסיקיהם. אנו לומדים את החלטת בית הדין ונשקול את צעדינו בהתאם".