שקד על הדרישה לדתות: "גם הציונות הדתית יכולה להעמיד רב ראשי"

    איתי גדסי No Comments on שקד על הדרישה לדתות: "גם הציונות הדתית יכולה להעמיד רב ראשי"

    לא מתנצלים: יו"ר הימין החדש, ח"כ איילת שקד תקפה את המדיניות "המתרפסת", לדבריה, בפני בית המשפט בהאג: "מדיניות ההתרפסות בפני האג הוכיחה עצמה כשגויה, צריך לעבור להתקפה"

    11:58
    28.03.24
    נתי קאליש No Comments on הרב קוק במסר מרגיע: "אי אפשר לנבא עתידות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר הימין החדש איילת שקד קראה לנקוט בתקיפות מול בית הדין הבינלאומי בהאג, שקרא לפתוח בחקירה כנגד ישראל בגין פשעי מלחמה בעזה ובשטחים. שקד אמרה: "מדיניות ההתרפסות בפני האג הוכיחה עצמה כשגויה, צריך לעבור להתקפה. זה בית דין צבוע ופוליטי. למדינת ישראל יש המון כלים להתמודד עם זה".

    על השותפות עם בנט הסבירה שקד את השותפות הפוליטית שלא הייתה ברורה עד לאחרונה: "אנחנו יודעים לעבוד ביחד על אף המחלוקות. אנחנו יודעים להתגבר על המחלוקות ולוותר אחד לשני. כשצריך הוא נלחם עבורי על תיק המשפטים, וכשצריך אני מוותרת על תיק הרווחה כדי שהוא יהיה שר הביטחון".

    על הסערה שגרמו בימין החדש אמש עם הדרישה לקחת את התיק במוחזק בידי ש"ס באופן מסורתי, אמרה: "כשאנחנו נכנסו לפוליטיקה תיק הדתות היה בידיים שלנו, ואחר כך היה קרב על התיק הזה. ש"ס דרשו את זה ובסוף נתניהו נכנע לחרדים. כך קיבלתי את תיק המשפטים. לא רק רבניים חרדים יכולים להיות רבנים ראשיים בישראל. גם הציונות הדתית יכולה להעמיד רב ראשי".

    על השאלה האם את חושבת שתפרו תיקים לנתניהו? ענתה שקד:  "המערכת לא תופרת תיקים, אבל היא עושה פליליזציה של ההליך הפוליטי, שזה אומר שהתן וקח שעושים בפוליטיקה מוצגת באור פלילי".

    עוד נשאלה שקד, האם בג"ץ צריך להתערב בשאלה אם נתניהו צריך לקבל את המנדט? "זו שאלה ציבורית ולא משפטית. השיקול הוא אך ורק של נשיא המדינה. לכן, לא בית המשפט יקבע, אלא הציבור, ונשיא המדינה יקבע על פי תוצאות הבחירות. אני לא מאמינה ששופטי בג"ץ יתערבו". את הדברים אמרה בכנס מנהיגים מעריב במלון הרצליה.



    0 תגובות