הם מבקשים "להשכיחם תורתך" – ומספר האברכים גדל \\ בצלאל קאהן

    בקיצור, הכל עניין של הסתכלות ופרספקטיבה, ונודה לקב"ה על כמה שיותר לומדי תורה שנשארים בין כותלי בית המדרש, וגם על כמה שיותר מפרנסי נשות אברכים שמאפשרים ליותר ויותר בני תורה לשקוד על תלמודם
    בצלאל קאהן No Comments on הם מבקשים "להשכיחם תורתך" – ומספר האברכים גדל \\ בצלאל קאהן

    עורכי מחקר מטעם המכון הישראלי לדמוקרטיה, לא מצאו תאריך מוצלח יותר לפרסום על מספרם של לומדי התורה, לעומת אלה שיצאו לעבודה, מאשר בימי חנוכה, בהם אנחנו מתפללים על אלה שביקשו ומבקשים עד היום "לְהַשְׁכִּיחָם תּוֹרָתֶךָ וּלְהַעֲבִירָם מֵחֻקֵּי רְצוֹנֶךָ"

    בקיצור, הכל עניין של הסתכלות ופרספקטיבה, ונודה לקב"ה על כמה שיותר לומדי תורה שנשארים בין כותלי בית המדרש, וגם על כמה שיותר מפרנסי נשות אברכים שמאפשרים ליותר ויותר בני תורה לשקוד על תלמודם
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    להלן נתון מספרי שמתפרסם הבוקר, מתוך מחקר של ה"מכון הישראלי לדמוקרטיה":

    בשנת 2018 נרשמה ירידה קלה במספר הגברים החרדים העובדים ושיעורם עמד על 51%, בהשוואה ל־87% מועסקים בקרב גברים יהודים לא חרדים. בנוסף, שכרם של העובדים החרדים עלה מאז שנת 2014 ב-11% אחוזים לעומת 8 אחוזים בקרב עובדים לא חרדים.

    נתון נוסף: גידול במספר הנשים החרדיות המועסקות במשק: 76% מהנשים החרדיות יצאו לעבודה בשנת 2018 לעומת 71% בשנת 2015, ולעומת 83% מהנשים הלא חרדיות.

    טוב, אז אותי לימדו בחיידר, שמספרים קוראים משמאל, ולא מימין, אז נתחיל לקרוא את כל הטקסט והמספרים הללו, מההתחלה:

    גידול במספר האברכים הלומדים בכוללים, ושיעורם עומד על 49% מכלל הגברים החרדים בישראל. והנתון הזה הולך וגודל, ב"ה, תודות ליותר ויותר נשים חרדיות שיוצאות לעבוד, ומביאות הביתה משכורת מכובדת ומכבדת, המסייעת לבעל ללמוד תורה.

    בקיצור, הכל עניין של הסתכלות ופרספקטיבה, ונודה לקב"ה על כמה שיותר לומדי תורה שנשארים בין כותלי בית המדרש, וגם על כמה שיותר מפרנסי נשות אברכים שמאפשרים ליותר ויותר בני תורה לשקוד על תלמודם.

    כותבי המחקר, ד"ר גלעד מלאך וד"ר לי כהנר, בסך הכל רצו להציג נתונים על מספרם של לומדי התורה, או יותר נכון על מספרם של אלה שלא לומדים תורה, במיוחד כשמספרם כביכול נמצא במגמת בלימה, אבל הם יצאו מברכים. בסוף-בסוף, זו בשורה משמחת שיש ב"ה 133,933 לומדי תורה מעל גיל 18, מתוכם 70% אברכים, גידול של 6% בשנה.

    בשנים 2014-2013 ירד מספרם של תלמידי הישיבות ואברכי ה"כולל" יחסית לשנים קודמות, אבל משנת 2015 הוא עולה שוב. בשנת 2018 למדו 133,933 תלמידים בהיכלי הישיבות והכוללים, מתוכם: 85,965 אברכי כוללים 36,614 בני ישיבות, לא כולל תלמידי חו"ל הלומדים בארץ.

    עורכי המחקר לא מצאו תאריך מוצלח יותר לפרסום הנתונים, מאשר בימי חנוכה, בהם אנחנו מתפללים על אלה שביקשו ומבקשים עד היום "לְהַשְׁכִּיחָם תּוֹרָתֶךָ וּלְהַעֲבִירָם מֵחֻקֵּי רְצוֹנֶךָ", וההמשך מוכר לכולנו מתוך "על הנסים": "וְאַתָּה בְּרַחֲמֶיךָ הָרַבִּים עָמַדְתָּ לָהֶם בְּעֵת צָרָתָם… מָסַרְתָּ גִבּוֹרִים בְּיַד חַלָּשִׁים, וְרַבִּים בְּיַד מְעַטִּים, וּטְמֵאִים בְּיַד טְהוֹרִים, וּרְשָׁעִים בְּיַד צַדִּיקִים, וְזֵדִים בְּיַד עוֹסְקֵי תוֹרָתֶךָ…"



    0 תגובות