ישראל ה'תש"פ: יותר לומדי תורה

    ישראל רובין No Comments on ישראל ה'תש"פ: יותר לומדי תורה

    בשנה האחרונה חלה עלייה משמעותית במספר האברכים – כך עולה מנתונים שמפרסם המכון הישראלי לדמוקרטיה | מגמת העלייה במספר הנשים החרדיות העובדות נמשכת וחל גידול בשכרם

    בחורי ישיבה בעת תלמודם • אילוסטרציה צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מנתונים שמפרסם הבוקר (שלישי) המכון הישראלי לדמוקרטיה עולה כי בשנה האחרונה חלה עלייה במספר האברכים שלומדים בכוללים. מדובר בעלייה של כמעט 5000 אברכים ובני ישיבות.

    כמו כן עולה, כי בשנה האחרונה נמשכה מגמת העלייה בתעסוקה בקרב הנשים החרדיות וחל גידול בשכרם של כלל החרדים העובדים. על פי הנתונים למעלה מ-50% מן הגברים החרדים בגילים 64-25 ו-76% מן הנשים החרדיות באותם גילים – עובדים.

    גובה ההכנסה הממוצעת של עובדים חרדים בשנת 2017 היה 63% מגובה ההכנסה הממוצעת של יהודים לא חרדים. הסיבה לפער היא היקף תעסוקה קטן יותר אצל החרדים ורמת הכנסה נמוכה יותר, שנגרמת בין השאר מהתרכזות בענפים כלכליים שהשכר בהם נמוך יותר, למשל חינוך. מנגד ניכר היעדרם של העובדים החרדים מענפי התעשייה וההיי־טק. עם זאת, בשנים האחרונות חלה ירידה בשיעור החרדים העובדים בתחום החינוך ועלייה בשיעור המועסקים בענפי התעשייה. התחזקות מגמה זו עשויה לתת את פירותיה בעתיד גם בהכנסה לנפש, וכנגזרת ממנה – ברמת החיים של משק הבית החרדי.



    0 תגובות