יועמ"ש הכנסת ליו"ר ועדת הבחירות: תכריע בסוגיית ח"כ פורש

    איתי גדסי 1 Comment on יועמ"ש הכנסת ליו"ר ועדת הבחירות: תכריע בסוגיית ח"כ פורש

    סעיף 6-א לחוק-יסוד הכנסת קובע כי על חבר כנסת שהוכרז כ'פורש', ולא התפטר מהכנסת בסמוך לכך, מוטלת סנקציה לפיה לא יוכל להיכלל ברשימה שמגישה מפלגה המיוצגת בכנסת היוצאת,יועמ"ש הכנסת פנה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-23, השופט ניל הנדל, בבקשה להכרעה בעניין

    צילום: דוברות הכנסת
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היועץ המשפטי לכנסת אייל ינון פנה היום (שני) ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-23, השופט ניל הנדל, בבקשה להכרעה מוקדמת (פרה-רולינג) בסוגיית ההכרזה על חבר כנסת כ'פורש' בתקופת הבחירות.

    לדברי היועץ המשפטי, סעיף 6-א לחוק-יסוד הכנסת קובע כי על חבר כנסת שהוכרז כ'פורש', ולא התפטר מהכנסת בסמוך לכך, מוטלת סנקציה לפיה לא יוכל להיכלל ברשימה שמגישה מפלגה המיוצגת בכנסת היוצאת.

    על פי עמדת היועץ המשפטי לכנסת, כשחבר כנסת מכריז בתקופת 90 הימים שלפני הבחירות שבכוונתו להתמודד לכנסת הבאה במסגרת מפלגתית שונה מזו שהוא מייצג בכנסת הנוכחית, הוא אינו בגדר 'פורש' לפי סעיף 6-א. התפיסה שהתקבעה בכנסת לאורך השנים, ויש דוגמאות רבות לכך, היא כי הכרזה מסוג זה בתקופת הבחירות אינה מחייבת את חבר הכנסת להתפטר כדי להימנע מכך שתוטל עליו הסנקציה האמורה. עוד נטען, כי הסמכות להכריז על חבר כנסת כפורש היא סמכות ייחודית ובלעדית של ועדת הכנסת, ואין לוועדת הבחירות המרכזית סמכות מקבילה להכריע בעניין זה.

    היועץ המשפטי לכנסת ציין בפנייתו כי נוכח העובדה שהסוגיה התעוררה בוועדת הבחירות לכנסת ה-22 אך לא הוכרעה, יש לדעתו צורך בהכרעה מוקדמת בסוגיה על מנת לאפשר לחברי הכנסת להיערך לבחירות לכנסת ה-23 מתוך ודאות משפטית.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      סער (השמאלני) איננו ולא יהיה בראש הליכוד!!! רק סקרים=שקרים, של השמאל מעלים את האופציה הלא סבירה לגמרי הזאת.