- רדיו קול חי - -

בבית היהודי נסוגים מפריימריז: פני המפלגה עלולים להשתנות

לקראת הבחירות לכנסת ואחרי הכישלון בבחירות האחרונות במפלג ימינה שכללה שלושה מפלגות והשיגה רק 7 מנדטים. והכישלון באיחוד עם עוצמה יהודית וזריקת שני מנדטים לפח. בבית היהודי יורדים מהרעיון של קיום הפריימריז שכ"כ דובר בתקופה האחרונה ופניהם לאיחוד רשימות של כלל המפלגות מהמגזר. השר סמוטריץ' היה ממובילי ותומכי הרעיון של פריימריז פתוח לכולם.

בבית היהודי מסבירים את המהלך היום, כי "מתוך אחריות לחיבורים ולאיחודים בפרק הזמן הקצר שיש בידינו, אנו סבורים שיש לרוץ באותה המתכונת כמו בפעמים הקודמות ולשאוף לחיבורים נוספים".

בבית היהודי מבהירים כי כעת זו אינו הזמן לפריימריז: "אנו רואים בפריימריז עקרון ראוי ואף היינו היחידים בציונות הדתית שעשו זאת במשך שנים אך עם זאת כרגע זו משימה שאיננה יכולה להתכנס. אם מפני שהימין החדש אינם לוקחים חלק ואם מפני הדאגה לפני מפלגת הציונות הדתית שעלולה להשתנות".

ושוב באותה מתכונת הבית היהודי קוראת לאיחוד הלאומי להגיע להסכם עכשיו: "אנו קוראים לאחינו מהאיחוד הלאומי לשוב לשולחן המו"מ ולסכם באופן מיידי את הריצה המשותפת על בסיס ההסכם הקיים ואת עקרונות המיזוג".

על החיבור עם עוצמה יהודית אומרים במפלגה: "נעשה כל מאמץ לעשות שוב את החיבורים הנכונים שישמרו על כוחה של הציונות הדתית בבחירות הקרובות ובכך גם לשמור על שלטון הימין".