הרב מרדכי בן דוד לטוקר: "הספר הזה הוא כמו פצצת אטום" • האזינו

    אשר גרייבר No Comments on הרב מרדכי בן דוד לטוקר: "הספר הזה הוא כמו פצצת אטום" • האזינו

    למנגינה שקלחה מאליה לרב מרדכי בן דוד רב קהילת 'מורשת רפאל' בחיפה לאחר לימוד מעמיק בזוהר, הוא הצמיד מילים מתוך הזוהר הקדוש ובימים אלו הוא מגיש את "אילנא דחיי" בביצוע זמר החתונות יואלי צישינסקי • האזינו

    11:58
    28.03.24
    נתי קאליש No Comments on הרב קוק במסר מרגיע: "אי אפשר לנבא עתידות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרב מרדכי בן דוד שליט"א הוא תלמיד חכם עצום ודמות תורנית ידועה בעיר חיפה, משמש כרב קהילת 'מורשת רפאל' וכראש הכולל ללימוד תורת הנגלה והנסתר והזוהר הקדוש.

    בתוכנית 'זמן אוויר' סיפר הרב בן דוד למנחם טוקר שלפני כ-20 שנה ישב הרב והגה כדרכו בספר הזוהר, "לפתע" – מספר הרב – "הרגשתי סוג של הרגשה לא מוסברת שאני צריך לעשות שיר לעידוד לימוד הזוהר, ממש סוג של הארה שמיימית שקשה להסביר אותה במילים ורגע לאחר ההרגשה פשוט התחלתי לשיר את המנגינה של "אילנא דחיי"".

    כל מי שעוסק בלימוד ספר הזוהר יודע שכשהיה רבי שמעון בר יוחאי בחייו חיותו באה אליו נשמת משה רבינו וכן התגלה אליו אליהו הנביא ושניהם אמרו לו את המילים הבאות שאותן הצמיד הרב למנגינה השמיימית: 'בגין דעתידין ישראל למטעם מאילנא דחיי דאיהו האי ספר הזהר, יפקון מן גלותא ברחמי', ובתרגום ללשון הקודש: 'בזכות שעם ישראל עתידים לטעום מאילן החיים שהוא ספר הזוהר, יצאו מהגלות ברחמים'.

    לאחרונה ביקר הרב בן דוד שליט"א אצל רב חשוב וסיפר לו על השיר והמילים, הרב שמע והתלהב ואמר לו שכדאי להוציא את זה לציבור ולעודד כך את לימוד ספר הזוהר ולקרב את הגאולה.

    כתושב חיפה מכיר הרב את ר' חיים בנט כבר הרבה שנים, אחיינו של בנט לומד בכולל של הרב בן דוד שליט"א והוא זה שהמליץ לחבר בין השניים ומכאן הדרך אל ההפקה המוזיקלית היתה קצרה.

    זמר החתונות ומנהל מקהלת 'פארגעניגן' יואלי צישינסקי שהוא גם זמר הבית ב'אולפני בנט' נקרא אל הדגל לבצע את "אילנא דחיי" בדואט עם הרב כשצישינסקי אמון גם על העיבוד המוזיקלי המקפיץ והסוחף.

    בשיחה סיפר הרב על אנקדוטות מעניינות בגלל הזם הזהה לגדול הזמר החסידי, וכמו"כ השווה את ספר הזוהר ל'פצצת אטום' שרק מחכה להתפוצץ, כך הזוהר מחכה שיופץ לכל מקום בעולם וכך תבוא הגאולה וברחמים.

    האזינו לראיון ולשיר:

    קרדיטים:
    לחן: הרב מרדכי בן דוד שליט"א.
    שירה: יואלי צישינסקי והרב שליט"א.
    עיבוד והפקה מוזיקלית: יואלי צישינסקי.
    קולות: מקהלת 'פארגעניגן'.
    הוקלט ב'אולפני בנט'.
    תודה מיוחדת לר' חיים בנט.



    0 תגובות