מרן ראש הישיבה בשיחה מיוחדת: "כשהקב"ה רוצה לעורר הוא לוקח את המיוחדים"

    אסתי פלד 2 Comment on מרן ראש הישיבה בשיחה מיוחדת: "כשהקב"ה רוצה לעורר הוא לוקח את המיוחדים"

    מרן ראש הישיבה הגאון הרב יצחק אזרחי בשיחה מיוחדת ב'מהדורה המרכזית' הספיד את תלמידו הרב יצחק וייס ז"ל שהתמוטט ונפטר בעת השבעה על בנו בכורו ישראל ז"ל. הרב סיפר על תלמידו המיוחד: "אני הכרתיו, היה לו לב רחב. ניסה לעזור רק למי שרק היה צריך עזרה רוחנית או גשמית. בכל דבר היה ראש וראשון"

    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הטרגדיה הנוראה שאירעה היום (ראשון) בבני ברק במהלכה הרב יצחק וייס ז"ל התמוטט ונפטר ביום השלישי לשבעת בנו בכורו ישראל וייס ז"ל מכה בטלטלה את הציבור החרדי כולו בארץ ובתפוצות. מרן ראש הישיבה הגאון הרב יצחק אזרחי הספיד בכאב רב את תלמידו בשיחה מיוחדת ב'מהדורה המרכזית', "קשה מאוד, קשה מאוד, אינני יכול להתבטא בשום דבר שקורה. זו טרגדיה כזו בחור שלמד אצלנו בישיבה".

    מרן ראש הישיבה סיפר על תלמידו, "אני הכרתיו, היה לו לב רחב. ניסה לעזור רק למי שרק היה צריך עזרה רוחנית או גשמית. בכל דבר היה ראש וראשון".

    הרב פתח את דבריו עם הפסוק מהתפילה, "ותן שכר טוב לכל הבוטחים בשמך באמת ושים חלקנו עימהם" צריך לדעת ייסוד, ישנם כאלה שבוטחים בשמך באמת ללא תקוות שכר, שיודעים שהעיקר הוא עולם הבא אנשים כ"כ סובלים כאן אבל יודעים שמגיעים למקום שכולו עונג. הרמב"ם אומר שמי שעיוור צבעים אינו יכול להבחין בין הצבעים, כך גם אנחנו אין לנו כלים להבין איזה עונג יש לנשמות שם. לכן אנחנו צריכים להיות יחד עם הבוטחים בשמך באמת".

    "אנחנו כל אחד מאיתנו ואולי אנחנו לא כ"כ בדרגה הזו, אבל אנחנו צריכים לקוות להיות בדרגה הזו. "חזק ויאמץ לבך וקווה אל ה", אל הקב"ה שכ"כ אוהב כל אחד ואחד. כתוב "לשווא הכיתי את בניכם מוסר לא לקחו" הקב"ה לא רוצה לייסר, אבל כדי שנתעורר הוא לוקח את המיוחדים. אנחנו צריכים להתעורר על כבוד שמיים".

    הרב אומר בכאב בשיחה כי מרוב הצער על הנפטרים, קשה לי מאוד להתרכז אבל אני חייב לומר: כתוב "וַיֵּאָנְח֧וּ בְנֵֽי־יִשְׂרָאֵ֛ל מִן־הָעֲבֹדָ֖ה וַיִּזְעָ֑קוּ וַתַּ֧עַל שַׁוְעָתָ֛ם אֶל־הָאֱלֹהִ֖ים מִן־הָעֲבֹדָֽה" כתוב שזעקתם עלתה מן העבודה, זו הזעקה של אותו רגע מפני שעכשיו זה קרה, שעכשיו כ"כ כואב לנו עכשיו נזעק אל ה' ונבקש ממנו".

    "גם למשפחה הזו שלא שייך בכלל גם אותם הקב"ה יכול לשמח אותם, לתת להם כ"כ הרבה כוחות. בעזה"י הקב"ה ישמח אותם עם כל ישראל.

    בסיום דבריו אמר מרן ראש הישיבה: "עכשיו אנחנו בימים של חנוכה זה ימים של ניסים אנחנו מקווים שכמו בימים ההם בזמן הזה. שהקב"ה יואמר לצרותינו די. שיהיה הרמת קן התורה ונתחזק כולנו. חזק חזק ונתחזק".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      היכולת המדהימה של אנשים להסביר כל דבר. גם אם הוא סותר את עולמם.

    2. 1

      "כשהקב"ה" ולא "שהקב"ה"…עברית קשה שפה אבל גם חרדים הם יהודים וגם הם צריכים לדעת דיקדוק מינימלי….
      נ.ב אולי בכל זאת לימודי ליבה ?..