סכנה לתלמידים: צו סגירה לישיבת "חברון החדשה"

    בנצי לייזרוביץ 4 Comment on סכנה לתלמידים: צו סגירה לישיבת "חברון החדשה"

    בשימוע שנערך למנהלי ישיבת "חברון החדשה" בבית הכרם, הועלו טענות קשות כנגד אי מילוי הנהלים של כיבוי האש. בסיום השימוע הוחלט על הוצאת צו סגירה מיידי לישיבה: "בעקבות אי קיום הסדרי בטיחות והגנה מאש, המהווים סיכון מיידי לחיי השוהים והלומדים במקום"

    צילום: צילומסך מתוך סרטון תדמית
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום (ראשון) הוצא צו סגירה לישיבת "חברון החדשה" וזאת לאחר שימוע מקדים שנערך לראשי הישיבה והמנהלים. לטענת כיבוי האש בישיבה בה לנים ולומדים עשרות תלמידים במבנה מאולתר ללא כל אמצעי בטיחות חילוץ והגנה מאש.

    בסיום השימוע הוחלט ע"י מפקד המחוז כי הישיבה תיסגר לאלתר, וזאת כאמור בעקבות אי קיום הסדרי בטיחות והגנה מאש, המהווים סיכון מיידי לחיי השוהים והלומדים במקום.

    השימוע וההחלטה התקבלו לאחר מספר ביקורות של מפקחי בטיחות והגנה מאש של כבאות והצלה תחנה אזורית ירושלים, ביקורות אשר גילו ממצאים קשים בנושאי בטיחות בכלל, והגנה מאש בפרט. ממצאים אשר העלו, כי קיימת סכנה מוחשית ומיידית לחיי התלמידים והמלמדים השוהים ואף לנים במבנה הישיבה.

    WhatsApp Image 2019-12-15 at 17.35.42(1)

    עוד עלה בשימוע, כי למרות התראות רבות בדבר תיקון כשלי הבטיחות, אשר הועברו למנהלי המוסד החינוכי ע"י מפקחי ומהנדסי בטיחות אש של כבאות והצלה מחוז ירושלים, לא בוצעו ההוראות ולא תוקנו הליקויים וכאמור לפיכך, הוצא צו סגירה מיידי למקום.

    טפסר ניסים טויטו מפקד כבאות והצלה מחוז ירושלים הסביר על ההחלטה: "לא נוכל להסכים למצב בו מקומות ומוסדות האמונים על שלומם בטיחותם וחייהם של אזרחים וקל וחומר בני נוער, לא יקיימו את חובתם הבסיסית לדאוג ולוודא כי המוסד או מבנה הציבור הנמצא באחריותם, עומד בכל התקנים הבסיסיים להגנה מאש ועשן של אלו השוהים בו".

    עוד הוסיף: "מבחינתנו, התעלמות ממפגעי בטיחות קשים כאלו ואי קיום דרישות החוק, הינם זלזול בצווים המוסריים של "לא תעמוד על דם רעך" "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם" ולפיכך, לא נסכים לאף פשרה ולא נקבל שום קלות ראש בנושאי בטיחות והגנה על החיים מפני סכנות האש, ולפיכך נכביד את ידינו על אלו המזלזלים בבטיחות ושלום הציבור".



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      לא מדובר על דרישות סרק
      וזה ממש קידוש השם כמה ישיבה שומרת על קדושת החיים
      אבל כנראה זה אנשים
      שלא מענין אותם ולא איכפת להם כבוד שמים
      רק השקפה צרופה של קנאה ושנאה כסף וכבוד

      1. הבנין בבית הכרם הוא בנין בטיחותי בעליל כל מי שמכיר את המקום יודע זאת.
        בודאי שיש פה רדיפה מחרידה כנגד כל הציבור החרדי בכללותו

    2. 3

      שילכו לישיבת אוהל יוסף של הרב עובדיה יוסף ברמות, המצב שם מזעזע, 8 בחורים בחדר בלי חלונות תנאים מחרידים קשה לתאר, מאז הקמת הישיבה מבטיחים להורים ולבחורים שעוברים למבנה קבע על מנת למשוך אותם, ואחר כך פשוט מרגילים אותם למצב. העיקר עושים מצינג אוספים מיליוני שקלים, והבחורים סובלים ממש בושה מזעזע, אפילו בעזה לא רואים דבר כזה.