נתניהו: "הצלחנו ליישר את מחירי הדיור"

    איתי גדסי No Comments on נתניהו: "הצלחנו ליישר את מחירי הדיור"

    תהיו כחלונים 2020: ראש הממשלה בנימין נתניהו שיבח את שר האוצר משה כחלון על הישגיו בתחום הדיור: "הייתה עלייה תלולה מאוד של מחירי הדיור, ולפני כשלוש שנים חלה התיישרות. זה הישג אדיר של הממשלה ושלך, ואני מברך אותך"

    ישיבת הממשלה צילום: אלכס קולומוסקי, פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בפתח דבריו בישיבת הממשלה הבוקר (ראשון) התייחס ראש הממשלה לתוצאות הבחירות בבריטניה ולבחירתו של ידיד ישראל, בוריס ג'ונסון לראשות ממשלת בריטניה: "אני רוצה לברך את ידידי בוריס ג'ונסון, ראש ממשלת בריטניה, על ניצחון מוחץ בבחירות. זהו גם ניצחון מוחץ במאבק נגד האנטישמיות. אני מצפה להמשיך לעבוד עם בוריס ג'ונסון בשנים הקרובות כדי להמשיך לחזק את היחסים המצוינים בין ישראל ובריטניה. הם ניכרים בנתוני הסחר ההדדיים העצומים, בתיירות ובהרבה מאוד תחומים נוספים. הם ניכרים גם בתחום הביטחוני, במאבק נגד הטרור, באופן שלא הכרנו בשנים קודמות. אני מצפה להמשך".

    בהתייחסו לאיומים הביטחוניים מצד איראן אמר נתניהו: "בימים האחרונים שמענו בכיר במשמרות המהפכה האיראניים, שוב מאיים שאיראן תשמיד את תל אביב מתוך לבנון. בזה הוא חשף אמת פשוטה – חיזבאללה הוא פשוט זרוע ביצוע של איראן מלבנון נגד ישראל, אף שנסראללה הכחיש מייד את דברי הבכיר האיראני. אני מבקש להבהיר: אם חיזבאללה יעז לתקוף את ישראל, הארגון ומדינת לבנון, שמאפשרת התקפות משטחה נגדנו – ישלמו מחיר כבד מאוד".

    נתניהו הצהיר כי הוא יוצא חוצץ נגד אלימות מכל סוג ומגנה את הרצח בכפר קאסם: "אני מגנה בכל פה את רצח הצעיר בכפר קאסם, ואת אירוע הירי על ביתו של ראש עיריית סכנין. המאבק בפשיעה במגזר הערבי הוא משימה לאומית. כך הגדרתי את זה לשר לביטחון פנים, גלעד ארדן, כשנכנס לתפקידו, ומאז אנחנו מקדמים יחד בממשלה הרבה מאוד תוכניות".

    בנושא זה, הוסיף נתניהו והרחיב: "הדבר הראשון שעשינו הוא שהקמנו שבע תחנות משטרה. שנים לא הוקמו תחנות משטרה בישובים הערביים, ועשינו את זה. עכשיו אנחנו בתהליך של הקמת שתי תחנות משטרה נוספות. בנוסף, אנחנו מכינים תוכנית למיגור האלימות והפשיעה במגזר הערבי שתוצג בקרוב לממשלה".

    ראש הממשלה התייחס ליום ההוקרה לפצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה, אותו מציינת היום (ראשון) מדינת ישראל: "אנחנו מציינים היום את יום ההוקרה לפצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה. אני יזמתי את היום הזה לפני מספר שנים, משום שאנחנו תמיד, בצדק, זוכרים את הנופלים, אבל צריך לזכור שאת פצעי המלחמה נושאים גם מבחינה גופנית וגם מבחינה נפשית, פצועים במשך כל ימי חייהם".

    "חשבתי אז, ואני כמובן חושב היום", הוסיף, "שמדינת ישראל צריכה להוקיר את הפצועים באופן נפרד, ועל כן היום המיוחד הזה. אנחנו נחגוג בעוד ימים אחדים את חג החנוכה – חג של גבורה. הגבורה היא קודם כל גבורת הרוח, והפצועים והנופלים הם הגיבורים שלנו. אנחנו נמשיך לעשות הכל כדי שהפצועים לא יצעדו לבד. אני מצדיע לגיבורים שלנו", אמר נתניהו והביע בדבריו הערכה בלתי מסויגת.

    בנוסף, ראש הממשלה התייחס לנושא הדיור: "אני מבקש להקדיש כמה מילים לסקירה על מצב הדיור בישראל: מצבה של ישראל בתחום הדיור הוא לא פשוט, משום שאנחנו אחת המדינות הקטנות בעולם, אבל עם אוכלוסייה שגדלה יותר מהר כמעט מכל אוכלוסייה אחרת בעולם. יותר מכל אוכלוסייה אחרת בעולם המערבי וכמעט יותר מכל אוכלוסייה אחרת בעולם הערבי".

    "זה נכון לגבי קצב הילודה המבורך במדינת ישראל של הציבור היהודי והציבור הערבי. מי שחושב שקצב הילודה של הציבור היהודי הוא נמוך, יידע שבשנה שעברה הוא עבר את קצב הילודה של הציבור הערבי בישראל. לישראל יש שטח קטן ואוכלוסייה שהולכת וגדלה יותר מהר כמעט מכל מדינות העולם. לכן, התוצאה הכמעט אוטומטית, היא שמחיר הדיור יעלה ויעלה כי השטח מוגבל, והאזורים המועדפים מוגבלים, וזה בדיוק מה שקרה לנו במשך כעשור".

    "כששר האוצר כחלון נכנס לתפקידו לפני כמעט חמש שנים, הוא ביקש לקחת את הנושא תחת הנהגתו, וקבענו שורה של כלים שיעמדו לרשותו כדי לבצע את מה שנתפס אז כבלתי ניתן להשגה – להפסיק את העלייה במחירי הדיור. והדבר הזה תמיד בוטל והוגחך ותמיד הכחישו והעלימו, היום אני מבקש לפני הסקירה הנרחבת והמפורטת שלך, שר האוצר, להציג את התוצאה".

    נתניהו הציג שקף (בתמונה) והמחיש את דבריו, לטענתו מחירי הדיור הפסיקו לעלות בשלב מסוים והחלו לעמוד על מקומם כם אם לא ירדו: "מה שקרה כאן זהו הישג אדיר לממשלה שלנו, לך השר, לצוות שעבד איתך. התיישרות. הייתה עלייה תלולה מאוד של מחירי הדיור, ולפני כשלוש שנים התיישרות שגם אם התקשורת מנסה היא לא תוכל להתעלם מזה. זה הישג אדיר של הממשלה ושלך, ואני מברך אותך".

    ‏‏צילום מסך (23)

    נתניהו מציג את השקף

    עוד אמר רה"מ נתניהו: "לצערי אנחנו נכנסים למערכת בחירות שלישית, בחירות מיותרות שנכפו על המדינה. אבל כפי שאתם רואים, הממשלה ממשיכה לעבוד במרץ בכל תחומי הפעילות החשובים, ובראש ובראשונה בענייני ביטחון. אני לא יכול לפרט את הצעדים שאנחנו מחליטים עליהם בקבינט מעת לעת, אתם רואים את תוצאותיהם. הפעילות של הממשלה ושל הקבינט ימשכו כדין ולפי הצורך עד ליום הבחירות ואני מקווה שגם אחריו".



    0 תגובות