- רדיו קול חי - -

הנשיא טראמפ חתם: שלילת תקציבים ממוסדות שלא ילחמו באנטישמיות

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, חתם אתמול (רביעי) על צו נשיאותי המורה על שלילת תקציבים ממכללות שלא יאבקו באנטישמיות בקמפוסים שלהן. הצו מפרש למעשה את היהדות כגזע או לאום, ולא רק כדת, זאת בכדי לקדם חוק פדרלי שיפגע במכללות ובאוניברסיטאות שנחשבות כמי "שמתנערות מאחריותן לטפח אקלים פתוח לסטודנטים מקבוצות מיעוט", ושנכשלות בהתמודדות עם תופעות אנטישמיות בקרבן.

טראמפ חתם על הצו במסגרת אירוע לכבוד חג החנוכה בבית הלבן. "זה המסר שלנו לאוניברסיטאות: אם אתם רוצים לקבל את הסכום העצום של כסף פדרלי שאתם מקבלים בכל שנה, אתם חייבים לדחות את האנטישמיות", אמר הנשיא האמריקני באירוע. לפני כן הוא ציין כי נראה שהשנאה ליהודים נמצאת במגמת עלייה, ושכפי הנראה היא הייתה המניע לאירוע הירי בניו ג'רזי.

"כשאנחנו מתכנסים כאן מחשבותינו מופנות למשפחות האבלות בניו ג'רזי. אתמול רוצחים מרושעים פתחו באש בסופרמרקט כשר והרגו ארבע נפשות תמימות, לרבות קצין משטרה אמיץ, שניצב בפני היורה באומץ רב. בלב אחד, אמריקה מבעה את החיים שנאבדו. בקול אחד אנו נשבעים לרסק את הרוע המפלצתי של האנטישמיות בכל זמן ובכל מקום שהיא מופיעה ואנחנו עובדים מאוד קשה על כך", אמר טראמפ.

בשנים האחרונות, ארגוני החרם על ישראל וה-BDS, הפכו לנפוצות במסדרונות הקמפוסים בארצות הברית, וסטודנטים יהודים החלו להרגיש מאוימים, מותקפים ולא רצויים. על פי הניו יורק טיימס, בחתימה על הצו, ישתמש טראמפ בכוחו בכדי לנקוט בפעולות מהן הקונגרס נמנע, ומשכפל למעשה את החקיקה הדו-מפלגתית שהתעכבה בגבעת הקפיטול מזה כמה שנים. דמוקרטים רבים הצטרפו לרפובליקנים בקידום שינוי כזה במאבק באנטישמיות, כמו גם בתנועות החרם על ישראל.