- רדיו קול חי - -

מחקר עומק: מדוע אתם "ביביסטים חרדים"?

לפני שבועיים, כאשר היועץ המשפטי לממשלה הד"ר אביחי מנדלבליט הכריז על כתבי האישום שהוא מגיש נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הציבור החרדי נכנס לסוג של הלם, שתורגם מאוחר יותר לסוג של אבל.

הפייבוריט הפוליטי של מחנה הימין כולו, אבל של הציבור החרדי בפרט, הפך מיום ליום לאייקון חזק יותר, כפי שגם רואים בסקרים.

הציבור החרדי צועד כברת דרך ארוכה עם בנימין נתניהו. החל משנת תשנ"ו, אז קמפיין "נתניהו טוב ליהודים" יצא לדרך על ידי חסידי חב"ד, ועד לימינו אנו, כולל כל מערכות הבחירות האחרונות שהציבור החרדי נוהה אחרי נתניהו הפוליטיקאי, ראש הממשלה, המדינאי ויתר הסופרלטיבים.

בנימין נתניהו, רב יצחק כדורי [1]

אמנם, שתי תאונות קשות אירעו בדרך. האחת בימי ממשלת שרון, כשנתניהו היה שר האוצר והוא קיצץ באכזריות את קצבאות הילדים. התאונה השניה – בעת הקמת ממשלת לפיד-בנט, שגם אז הושתו גזירות על הציבור החרדי.

אבל, כאילו הזיכרון של הציבור החרדי קצר, נתניהו הפך להיות מוערץ על הציבור החרדי, הרבה יותר מכל מנהיג פוליטי אחר בישראל בכלל או בציבור החרדי בפרט.

ערב הבחירות האחרונות הצליחו המפלגות החרדיות להחזיר הביתה קולות רבים שאבדו להם, בעקבות ההצהרה החד משמעית כי ילכו, באש ובמים, עם נתניהו והליכוד אחרי הבחירות.

.

למה זה?

מה הציבור החרדי מצא באיש נתניהו, שרחוק מיהדות כרחוק מזרח ממערב? מה הם הגורמים להערצה העיוורת של החרדים באיש שמחלל שבת, אוכל נבלות וטרפות ובקושי מזכיר שם שמים על פיו?

עד כדי כך, שביום שהוגשו נגדו כתבי האישום השתררה תחושה של אבל לאומי בציבור החרדי?

מדוע הציבור החרדי חש, שאם נתניהו יפסיד את הבחירות הקרובות, יהיה זה "סוף הדרך" של ממש?

לכותב השורות יש השערות, נימוקים, הסברים למכביר על סיבת ההערצה החרדית לראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו.

אבל הפעם – תורכם, גולשי ומאזיני "קול חי".

כתבו למטה באופציית הטוקבק, את הסיבות שלכם מדוע נתניהו הוא האייקון המוביל? מדוע החרדים חייבים להמשיך לתמוך בנתניהו, על אף כתבי האישום והסיכון שיפסיד בבחירות, או בהמשך בבג"ץ, בעקבות התיקים הפליליים? הרבה שאלות הוצבו במאמר זה, כעת תורכם לכתוב את התשובות.