הממשלה אישרה: הארכת תכנית מחיר למשתכן

    איתי גדסי No Comments on הממשלה אישרה: הארכת תכנית מחיר למשתכן

    הממשלה אישרה את הצעת ההחלטה שמקצה 36 מיליון ש"ח למענקי רוכשים וסבסוד פיתוח קרקעות בתכנית "מחיר למשתכן" ביישובי הפריפריה

    אתר בניה. אילוסטרציה צילום: יונתן סינדל / Flash90
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הממשלה אישרה היום (ראשון) פה אחד את הצעת ההחלטה שמקצה 36 מיליון ש"ח למענקי רוכשים וסבסוד פיתוח קרקעות בתכנית "מחיר למשתכן" ביישובי הפריפריה.

    החלטה זו משלימה את ההחלטה שהתקבלה במועצת רשות מקרקעי ישראל לפני מספר שבועות להאריך את התכנית במהלך שנת 2020, ובכך למעשה ניתן אישור סופי להמשיכה במהלך שנת 2020 בכל רחבי הארץ. החלטה זו תאפשר לייצר המשכיות בתוכנית "מחיר למשתכן" ותייצר ודאות לשוק לגבי אופן פעולת הממשלה בשוק הדיור בתקופה הקרובה.

    החלטת הממשלה הבוקר מהווה צעד נוסף להמשכיות התכנית, לאחר אישור ועדת התכנון והפיתוח בשבוע שעבר לפתוח 75% מההגרלות הבאות גם לסדרה ג'. בכך, החלטות אלה יתנו תקווה לזוגות הצעירים בטרם זכו וממתינים לממש את זכותם לרכוש דירה ראשונה בהנחה משמעותית.

    מנתוני חודש ספטמבר עולה שמספר עסקאות "מחיר למשתכן" נמצא בשיא בימים אלו, כאשר 2030 עסקאות בוצעו בחודש זה מכוח התכנית. מספר זה מהווה 53% מסך העסקאות בדירות חדשות שבוצעו בחודש זה. הארכת התכנית תאפשר את המשך הרחבתה והשפעתה על שוק הדיור.

    שר האוצר משה כחלון: "רוב העסקאות לדירות חדשות בשוק הדיור כיום הן לזוגות הצעירים, בהנחה של מאות אלפי שקלים במסגרת מחיר למשתכן, בדיוק כפי שתכננו. החלטת הממשלה היום תאפשר את המשך התוכנית כסדרה, על אף תקופת ממשלת המעבר. למעלה מאלפיים זוגות צעירים מגשימים את חלום הדירה במחיר הוגן מדי חודש, ואסור שזה ייפסק בגלל הפלונטר הפוליטי".

    שרת הבינוי והשיכון, ד"ר יפעת שאשא ביטון: "תכנית מחיר למשתכן היא ללא ספק התכנית הממשלתית המשמעותית והמעמיקה ביותר שנעשתה במדינת ישראל, והנה אנחנו רואים את התוצאות כבר בשטח. לא מדובר רק בהשפעה מדהימה על עשרות אלפי זוגות צעירים אשר קבלו הזדמנות לרכוש דירה במחיר שפוי, כי אם בהשפעה עמוקה על שוק הדיור כולו. מספר העסקאות שהגיע לשיא, והמשך ההרשמות להגרלות מעיד על אמון ציבורי חסר תקדים בתכנית הממשלתית. נמשיך לעמוד לצד הזוגות הצעירים בדרכם לבית משלהם".



    0 תגובות