- רדיו קול חי - -

נתניהו: "לא תהיה שום הסדרה אם הירי מעזה יימשך"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא דברים בפתח ישיבת הממשלה היום (ראשון) וסיפר כי שוחח עם מנהיגים בכירים בעולם בנוגע לתקופנותה של איראן: "בשבוע האחרון קיימתי שיחות חשובות עם מנהיגי ארה"ב ורוסיה. שוחחתי עם הנשיא טראמפ והנשיא פוטין ונפגשתי בליסבון עם מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו. בראש כל השיחות הללו עמד נושא אחד – איראן. איראן ממשיכה בתוקפנות שלה במזרח התיכון, והיא אף מגבירה אותו".

"אתמול הייתה התקפה דמים בבגדאד, שבה נרצחו למעלה מ-20 מפגינים עיראקים חפים מפשע. אני מבקש לומר לכם היום שיש סימנים שהולכים ומצטברים, שההתקפה הרצחנית הזאת בבגדאד בוצעה על ידי המילציות השיעיות בעיראק, בהנחייה ישירה של משמרות המהפכה של איראן. בעת הזאת, מול הרצחנות הזאת, יש להגביר את הלחץ על איראן. וזה מה שאני קורא למדינות אירופה לעשות. אני מבקש גם להבהיר, עם או בלי מדינות אירופה, ישראל לא תאפשר לאיראן, בשום מצב, לפתח נשק גרעיני".

בדבריו התייחס נתניהו גם למתיחות בדרום ולטילים שנורים מעזה: "בעניין עזה אני מבקש להבהיר: לא תהיה שום הסדרה אם הירי יימשך. להיפך, הטרוריסטים בעזה ירגישו עוד יותר את נחת זרוענו. מה שהם ספגו לפני שלושה שבועות במבצע 'חגורה שחורה', שבו חיסלנו את מנהיג הג'יהאד האיסלאמי ועשרות פעילים של הארגון, זה רק קדימון. אני הנחיתי את שר הביטחון ואת צה"ל להיערכות מתאימה, אני לא אפרט את התוכניות שלנו. נמשיך לעשות הכל כדי לשמור על ביטחון ישראל".

ראש הממשלה התייחס גם לדברים שאמר עליו יו"ר "העבודה גשר" עמיר פרץ: אני מאוד מעריך את ח"כ עמיר פרץ וליבי איתו. אם התקפותיו עליי מסייעות לו למשוך תשומת לב ולחזור להיות רלוונטי, אני מוחל על כבודי ועומד לשירותו. אבל אני בספק אם זה יעזור למדינת ישראל ובספק אם בדרך הזו ניתן למנוע בחירות מיותרות".