לראשונה בארץ: צנתור לב חדשני – באצעות גלי קול

    בנצי לייזרוביץ No Comments on לראשונה בארץ: צנתור לב חדשני – באצעות גלי קול

    לראשונה בארץ: בשערי צדק בוצע צנתור לב חדשני באמצעות גלי קול לטיפול בהצטברות אבנית בעורקי הלב, הצנתור החדש יאפשר טיפול במקרים מורכבים שעד כה הטיפול היחיד בהם היה ניתוח מעקפים

    שערי צדק צילום: zeevveez ויקיפדיה
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במרכז הרפואי שערי צדק בוצע היום (ראשון) בהצלחה צנתור לב באמצעות גלי קול לטיפול במקרים מורכבים של הצטברות קשה של אבנית בעורקי הלב.

    את הצנתור החדש ביצע מנהל יחידת הצנתורים בשערי צדק, ד"ר ירון אלמגור, באמצעות מכשור מיוחד של חברת SHOCKWAVE במטופלת בת -66 אם הצטברות סידן ולאחר שצנתור שבוצע בעבר לא טיפל בבעיה.

    במסגרת הצנתור עם מכשיר ה- SHOCKWAVE ממקמים בלון זעיר המלא בנוזל ובכדוריות זעירות בנקודה בה יש הצטברות של אבנית בתוך העורק. לאחר מיקום הבלון, מופעלים גלי קול היוצרים תנועה מהירה של הכדוריות שבאמצעותה נוצרים סדקים באבנית בתוך העורק.

    סדקים אלו מאפשרים הגמשה של קטע העורק המלא באבנית והכנסת סטנט באותו מקום מבלי לפגוע או לגרום נזק לעורק.

    עד כה, לא ניתן היה לבצע צנתורים במקרים מורכבים של הצטברות אבנים בעורקי הלב, כיוון שכל התערבות הייתה גורמת לנזק או לקרע בעורק. בשל כך חולים הסובלים מהצטברות אבנית בעורקים נאלצו לעבור ניתוח מעקפים מורכב כדי להתגבר על הבעיה.

    מנהל יחידת הצנתורים בשערי צדק, ד"ר ירון אלמגור: "יחידת הצנתורים בשערי צדק היא מהחלוצות בארץ לאורך שנים בהכנסת שיטות טיפול מתקדמות. שיטת הצנתור החדשה שביצענו היום בשערי צדק היא בשורה משמעותית למטופלים רבים שעד כה נאלצו לעבור טיפולים וניתוחים מורכבים. השימוש בטכנולוגיה החדשה הוא נדבך נוסף מגוון הטיפולים המתקדמים במערך הלב בשערי צדק".

    מנכ"ל בית החולים שערי צדק, פרופ' עופר מרין: "בשערי צדק פועל מערך הלב מהמובילים בארץ הן ברמת הרפואה והן בשימוש בטכנולוגיות מתקדמות במטרה להעניק למטופלים את הטיפול הטוב והמתקדם ביותר שיאפשר להם לחזור למסלול חיים תקין במהירות ובקלות".

    מנהל מערך הלב בשערי צדק, פרופ' מיכאל גליקסון: "מערך הלב הרחב בשערי צדק הוא מהיחידים בארץ בהם ניתן מענה מקיף לכל מחלות הלב ברמה הגבוהה ביותר ובאמצעות הטכנולוגיות החדישות ביותר המאפשרות מתן מענה גם למקרים המורכבים ביותר באחוזי הצלחה גבוהים".



    0 תגובות