- רדיו קול חי - -

נתניהו: בחירה ישירה ביני לבין גנץ – פתרון למניעת בחירות

צילום: יונתן סינדל, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למצב הפוליטי הסבוך אליה נקלעה המערכת ואמר הערב (מוצאי שבת): "בשבועות האחרונים הלכתי כברת דרך. לא חסכתי שום מאמץ כדי להקים ממשלת אחדות ולהימנע מבחירות מיותרות".

נתניהו סיפר כי במהלך השבועות האחרונים, עודכנו ראשי "כחול לבן" במידע מודיעיני רגיש: "עדכנתי את בני גנץ ואחרים בכחול לבן בחומר מודיעיני ומדיני רגיש מאוד. הם יודעים היטב מהם האיומים מצד איראן, הם יודעים היטב על ההזדמנויות הכבירות מול ארה"ב ומדינות ערב. ובכל זאת הם לא שמים את האינטרס הלאומי בראש מעייניהם אלא את הפנטזיה האישית של יאיר לפיד להיות ראש ממשלה", תקף נתניהו.

לדבריו: "עדיין לא מאוחר מדי. אבל אם הם לא יתעשתו ולא יקימו ממשלת אחדות לאומית, יש דבר אחד נוסף שאפשר לעשות כדי למנוע בחירות מיותרות לכנסת – לבחור בחירה ישירה לראשות הממשלה בין בני גנץ וביני. ב"כחול לבן" אומרים שהם יודעים מה העם רוצה, אז אני בעד שהעם יחליט ולא אף אחד אחר – גם לא התקשורת".

כזכור, רעיון הבחירה הישירה הוצע לראשונה לפני מספר שבועות על ידי יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי. כדי לקדם זאת זקוקים חברי הכנסת להעביר חוק בזק. יו"ר "ישראל ביתנו" ח"כ אביגדור ליברמן הודיע אז כי יתנגד לכך כעת על אף שבאופן כללי הוא תומך ברעיון שהונהג בישראל לפני כשני עשורים.

שר הביטחון, נפתלי בנט הודיע כי יתמוך במהלך ואמר: "נתמוך בבחירה ישירה. בחירה ישירה היא הדרך היחידה לקבל הכרעה ולמנוע בחירות שלישיות, רביעיות וחמישיות".