בגבול הצפון נערכים: תקרית נוספת עם חיזבאללה – עניין של זמן

    קובי פינקלר No Comments on בגבול הצפון נערכים: תקרית נוספת עם חיזבאללה – עניין של זמן

    במערכת הביטחון גובשה ההבנה כי החיזבאללה מקדם יכולות להגיב מיידית לכל אירוע שמבחינתו יצדיק תגובה, כמו בירי טילי הקורנט לעבר רכב צה"ל שבנס נגמר ללא נפגעים. בצה"ל ערוכים להגיב במהירות שיא למענה הולם כנגד חיזבאללה | בצפון מייצרים מציאות חדשה

    צילום: דובר צה"ל
    20:09
    28.03.24
    מוטי הלפרין No Comments on דרמה: בג"צ שולל באופן מיידי את תקציבי הישיבות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נערכים לכל תרחיש: ארבעה תרגילים רחבים ומשמעותיים קיים צה"ל בחודשים האחרונים. כולם נגעו למתאר הצפוני. זה כלל תרגיל פתע, תרגיל אוגדתי ושני תרגילי מוכנות.

    המכנה המשותף לכל התרגילים הוא הנחת היסוד בצבא שעימות נוסף נוסח אירוע 'בין המיצרים' שכלל את ירי הקורנט לעבר האמבולנס הצבאי סמוך ליראון, הוא רק עניין של זמן.

    WhatsApp Image 2019-12-03 at 20.54.31

    בצה"ל הנחו את כלל מפקדי הכוחות לקיצור משמעותי של זמן התגובה לכל אירוע, להגברת כמות הכוחות הפרוסים לאורך הגזרה ולגביית מחיר כבד מהחיזבאללה כבר מהרגע הראשון לפעולה תהיה אשר תהיה.

    במערכת הביטחון גובשה בימים אלו ההבנה שהחיזבאללה רוצה לקדם את זמן התגובה שלו לכל אירוע שמבחינתו מצדיק תגובה. ההבנה היא שלא תהיה ארכה של ימים או שבועות לתגובה כפי שראינו בעבר והתגובה תהיה מיידית עם כוחות שיושבים דרך קבע על הגדר ויכולים בכל רגע נתון ליזום או להגיב בצליפה, בירי קורנט או באירוע רחפנים כל שהוא.

    WhatsApp Image 2019-12-03 at 20.54.31(1)

    לכן, מדגישים בצה"ל שהמוכנות צריכה להיות גבוהה והמעבר בין 0 ל 72 שעות (פרק הזמן בין אירוע טרור  עד אשר יתארגנו כוחות לתגובה) צריכה להיות מהירה ויעילה.

    במערכת הביטחון שינו לאחרונה את החשיבה והמוכנות לאור מסקנות אלו ואומרים שהצליחו לייצר לאורך הגבול הצפוני בדגש על אוגדה 91 משוואה חדשה שתתן מענה מיידי לכל תרחיש.

    מוכנות הכוחות בשטח, התרגילים התכופים והכלים הרבים בשטח הם הוכחה לכך.

     

     



    0 תגובות