בנו של הנפטר פרץ בבכי: "אבא מי ידליק איתי נרות חנוכה?"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on בנו של הנפטר פרץ בבכי: "אבא מי ידליק איתי נרות חנוכה?"

    המונים ליוו למנוחות את האברך הרב דוד לוי זצ"ל שנהרג במרוקו בערב שבת, מורו ורבו האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו קרא לחזק את ספר דברים בשבת, ובנו הקטן בכה "אבא מי ידליק איתי נרות חנוכה?". צפו בתיעוד

    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    קהל רב ובראשם בני קהילת 'שובה ישראל' ליוו למנוחות בבכי קורע לב את האברך הרב דוד לוי זצ"ל מרבני ישיבת שובה ישראל שנהרג במרוקו בערב שבת.

    מורו ורבו גאב"ד מרוקו האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו אמר לפני הלוויה כי "כל בני הקהילה צריכים לעשות חשבון נפש. האם זה עונש על עבירה או קרבן לשמים. הקהילה בקדושה ודבקות עצומה בקב"ה והולכים מחיל אל חיל, וספר דברים בשבת עומד בראש המגדל אור של עבודת ה'".

    מסע הלוויה יצא מישיבת "שובה ישראל" ברחוב שבט בנימין באשדוד ולאחר מכן באולם ההספדים בבית העלמין אשדוד שם נטמן.

    ספדו לו רבה של אשדוד הגאון רבי חיים פינטו אביו של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו גאב"ד מרוקו, הגר"ח פינטו הודה במהלך הספדו בהלוויה למלכות מרוקו ולנשיא הקהילה היהודית על העמידה האיתנה לימין הקהילה וכן בטיפול המסור במנוח זצ"ל.

    הרב מנחם פינטו נציגו של אחיו הגאב"ד הגר"י פינטו דיבר בבכיות על האסון הנורא שאירע במשפחת 'שובה ישראל' והשבר הגדול ארבעים יום אחרי הושענא רבה שהוא התאריך האחרון ביום התשובה. "הקב"ה הזכיר והאיר לנו לנו בא' כסלו שלקח את אחד המיוחדים בבני החבורה שהיה אהוב על כולם עם כל גדלותו בתורה".

    במסע הלוויה הושמעה קריאתו של מורו ורבו הגאון רבי יאשיהו פינטו גאב"ד מרוקו: "בעקבות האסון הכבד שהיכה את הישיבה הקדושה בפניא דמעלי שבתא, על כל בני קהילת קודש 'שובה ישראל' לפעול בכל הכוח כדי להוסיף לפחות עוד יהודי אחד שיקבל על עצמו ספר דברים מדי שבת לעילוי נשמתו הטהורה של רבי דוד בן כליפא ושרה לוי זצ"ל".

    כמו כן הספידו יו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן וגיסו הרב דוד רווח שביכו את הסתלקותו בטרם עת.

    בסיום ההספדים נשא דברים בנו הקטן שבכה ואמר אבא מי ידליק את איתי את נרות החנוכה? וכל הקהל פרץ בבכי קורע לב.

    תיעוד ההלוויה:

    04 03 02 01 07 06 05 11 09 15 16 13 20 19 18 17 23



    0 תגובות