פרופ' אומן: "בדרום אמריקה הגנרלים עושים הפיכה – כאן המשפטנים"

    קלמן טלר No Comments on פרופ' אומן: "בדרום אמריקה הגנרלים עושים הפיכה – כאן המשפטנים"

    זוכה פרס נובל פרופ' ישראל אומן תקף את ההתנהלות של המערכת המשפטית מול הריבון נבחרי הציבור, "מה שקורה כאן זו הפיכה, כמו בדרום אמריקה. בדרום אמריקה הגנרלים עושים הפיכות, בישראל המשפטנים עושים הפיכה"

    זוכה פרס נובל, פרופ' ישראל אומן צילום: פלאש 90
    12:49
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on המסר המיוחד מבית המקדש – לאימהות המנקות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חתן פרס ישראל פרופ' ישראל אומן תקף את ההתנהלות של המערכת המשפטית מול נבחרי הציבור והצרת צעדיהם. לדבריו "אני מאד מודאג. המדינה צריכה כמובן לכבד זכויות אדם, אבל הבסיס צריך להיות 'דמוקרטיה' – דהיינו שהעם מחליט. מה שקורה כאן זו הפיכה, כמו בדרום אמריקה. בדרום אמריקה הגנרלים עושים הפיכות, בישראל המשפטנים עושים הפיכה. זה הגיע למצב שלמעשה מורידים ראש ממשלה. הגיעו מים עד נפש".

    עוד הוסיף אומן: "יש במערכת המשפט 'תרבות קולקטיב'. בית המשפט העליון קובע את הטון, וזה מחלחל למטה לפרקליטות ולמשטרה, כל המערכת מבינה את קוד ההתנהגות. אני בכלל לא מתפלא שכל אחד במערכת מיישר קו עם הקולקטיב".

    בנוגע לתיקי נתניהו: "תיק 1000 הוא היחידי שנשמע פלילי, נתניהו לקח סיגרים ושמפניות וזה לא מריח טוב, אך על זה לא מורידים ראש ממשלה. שאר התיקים עוסקים בסיקור אוהד ומדובר בפרקטיקות מקובלות שפוליטיקאים נוקטים בהן. בארה"ב הייתה פרשה של סיקור אוהד תמורת חוזה ל'בואינג', ואך אחד לא העלה בדעתו להגיש על כך כתב אישום. בהחלטה על הורדת ראש ממשלה צריכה להתקבל על ידי הרשות המחוקקת, לא השופטת".

    מערכת המשפט השפיע על הפלונטר הפוליטי: "הבחישה הלא ראויה של המערכת המשפטית במערכת הפוליטית במשך 3 השנים האחרונות, היא זו שיצרה את הפלונטר הפוליטי. זה פשוט מצב לא טוב. המצב הנכון הוא כמו בארה"ב: אישום נגד ראש המדינה צריך לבוא מהפרלמנט, לא מהרשות השופטת". את הדברים אמר פרופ' אומן בריאיון ליומן הצהריים ברשת ב'.

     



    0 תגובות