- רדיו קול חי - -

ראה"מ באשקלון: "סיפוח הבקעה והסכם ההגנה – הזדמנות היסטורית"

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף היום (שני) בטקס הנחת אבן פינה באשקלון ל-12 מפעלים חדשים שייפתחו באזור התעשייה שבעיר, יחד עם שר הכלכלה אלי כהן, ראש העיר אשקלון תומר גלאם, הרב חיים ברדא מרבני העיר ובעלי המפעלים. עם פתיחת המפעלים יתווספו כ-1,000 מקומות עבודה בעיר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בדבריו בטקס למצב הביטחוני: "אנחנו מאותגרים מהרבה מאוד זירות ומהרבה מאוד חזיתות, לפעמים במחיר כבד מנשוא, אבל אנחנו עומדים באתגר הזה. אנחנו הפכנו את מדינת ישראל לכוח עולמי".

נתניהו התייחס לנושא ההסדרה מול עזה, "לא תהיה הסדרה ארוכת טווח עם עזה כל עוד יימשך הטפטוף. אנחנו נשים לזה סוף – זו המדיניות שלנו. אנחנו עושים את זה בצורה מאוד מאוד תקיפה. ראיתם את פעולותינו בשבועות האחרונים. אני אומר לכם שיש לנו כל הזמן, כולל בימים האחרונים, תוכניות מבצעיות מפתיעות, עוד יותר מפתיעות ממה שראיתם. אנחנו לא נסבול את הטפטוף הזה, אנחנו נפעל להפסיק אותו".

photo_2019-12-02_14-28-02 [1]

נתניהו פנה לתושבי הדרום ואמר, "לתושבי אשקלון, העוטף והדרום מגיע בדיוק את אותו השקט שמגיע גם לתושבי יתר המדינה. אנחנו פועלים להביא לשקט מוחלט, וזה רק בכוח ההרתעה והעוצמה של צה"ל ושירותי הביטחון שלנו שאנחנו כל הזמן שוקדים על שיפור התוכניות שלנו".

עוד הוסיף ראה"מ, "כנראה שהיזמים והיזמות, האזרחים והאזרחיות, והקבלנים וכל מי שבונה כאן מבינים וחשים את זה, ואני מעריך שגם האויבים שלנו מפנימים הרבה ממה שאני אומר עכשיו, ואם צריך יפנימו עוד".

photo_2019-12-02_14-28-00

ראש הממשלה סיפר על שיחת הטלפון אמש עם נשיא ארה"ב: "שוחחתי אתמול עם הנשיא טראמפ – שיחה חשובה מאוד לביטחון ישראל. דיברנו על איראן, אבל דיברנו גם בהרחבה על הזדמנויות היסטוריות שיש לנו בחודשים הקרובים. ביניהן – בקעת הירדן כגבול המזרחי המוכר של מדינת ישראל, וביניהן גם ברית הגנה עם ארה"ב".

נתניהו הסביר את חשיבות ההסכם ההיסטורי שנדון בימים אלו, "דברים שרק יכולנו לחלום, אבל יש לנו אפשרות לממש אותם. ולכן הצעתי לבני גנץ הצעה – בוא נממש את ההזדמנויות ההיסטוריות האלה בממשלת אחדות שתוקם עכשיו במתכונת שהצעתי. הלכתי כאן רחוק מאוד לקראת הדבר הזה כי אנחנו צריכים לממש את ההזדמנויות האלה".

בסיום דבריו אמר נתניהו, "אנחנו לא צריכים בחירות נוספות, אנחנו צריכים כרגע להקים את הממשלה הזאת לטובת ביטחון ישראל, ומדינת ישראל, ועתיד ישראל".

photo_2019-12-02_14-28-02 (2) [2]