- רדיו קול חי - -

יוצא לקרב מדיני באירופה: נתניהו יטוס ללונדון וייפגש עם ראשי מדינות

בצל הפלונטר הפוליטי הקשה: ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לטוס בשלישי ללונדון, שם צפוי להיפגש עם שר החוץ האמריקאי מייק פומפאו בפסגת מנהיגי ברית נאט"ו. נתניהו צפוי לשהות בלונדון יומיים ולהיפגש בלונדון גם עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא צרפת עמנואל מקרון.

הנסיעה של ראש הממשלה לאירופה בזמן המשבר הפוליטי מהקשים שידעה ישראל, מגיעה ככל הנראה על רקע הצטרפותם של שש מדינות אירופאיות ביום שישי האחרון ל-INSTEX- הוא מנגנון שנועד לאפשר לאיראן לעקוף את הסנקציות האמריקאיות.

ראש הממשלה יוצא לקרב מדיני מול אירופה בניסיון לבלום את הסחף האירופאי לעזרת איראן, דווקא שהיא נמצא באחת משעותיה הקשות ביותר שיכולות להביא לסיומו של משטר האייתולות הרצחני באיראן.

במשרד החוץ הגיבו להחלטה באירופה ואמרו: "בלגיה, דנמרק, פינלנד, הולנד, נורבגיה ושבדיה לא יכלו לבחור תזמון גרוע יותר. מאות האיראנים החפים מפשע שנהרגו במהלך ההפגנות האחרונות מתהפכים בקברם".

"ידידותינו האירופאיות- איזה מסר בדיוק אתן שולחות לעם האיראני והאם לא יהיה זה יעיל ומוסרי יותר לעשות דזיגנציות לשליחי המשטר שרצחו את אותם חפים מפשע? איך אתם חושבים שהמשטר האיראני ומשמרות המהפכה יבינו את המחווה הזו שלכם?".