האחיין של מב"ד עם אלבום חדש • האזינו

    דוד קליגר No Comments on האחיין של מב"ד עם אלבום חדש • האזינו

    אחרי 15 שנה בתעשיית החתונות, משיק שרולי ורדיגר אלבום חמישי העונה לשם "כאן גר יהודי", בהפקתו ובעיבודו של יהושע פריד • צפו בקליפ המילים ללהיט "כאפ א טענצעל

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר למעלה משנתיים במהלכן עמלו טובי המוחות, בניצוחו ובהפקתו של יהושע פריד, על הפרויקט המוזיקלי המדובר ביותר השנה, משחרר ישראל ורדיגר את אלבומו החמישי "דא וואוינט א איד" (בתרגום לעברית: "כאן גר יהודי").

    ורדיגר, הנחשב לשם דבר בתעשיית המוזיקה החסידית וחתום על שורה של להיטים שהפכו ברבות השנים לנכסי צאן ברזל בעולם המוזיקה היהודית, כדוגמת "ואהבתך", "דוד המלך", "מתיקות התורה", "בית נאמן בישראל", "ניגון חבד" ועוד, משלב לראשונה באלבומו החדש בין כל עולמות המוזיקה היהודית – החל מזו האותנטית והשורשית ועד לזו העדכנית והאלקטרונית – על בסיס אותו קו מוסיקלי שהוא מוביל מזה שנים, כאשר לצד תזמורת כליזמר מורחבת המלווה את האלבום שולבו לראשונה גם עיבודים אלקטרוניים.

    באלבום, שהופק ועובד כולו על ידי האיש והמוזיקה יהושע פריד, 13 רצועות מלחניהם של גדולי המלחינים, אותם בחר פריד בקפידה, ביניהם: הרב הלל פלאי, הרב פנחס ברייער, יוסי גרין, מוטי אילוביץ', הרשי רוטנברג, הרשי ויינברגר ואיצי וולדנר.
    "כשמו כן הוא שירים טהורים אשר ראויים להתנגן בכל בית יהודי", מספר ורדיגר. "מלאכת מחשבת שאין לתאר הושקעה כאן. כדי להביא את השירים הכי טהורים וחסידיים וגם שיהיו היפים והמרגשים ביותר. הלכתי בדרך של אלבומי הקודמים שבהם זכיתי והבאתי שירים שמושרים כיום בכל בית יהודי ובחתונות ובהיכלי הישיבות הקדושות".

    "כמו אז, גם עתה שתי מטרות הצבתי בדיסק: האחד שהשירים יהיו ערבים לאוזן ומשמחי לב שיוכלו לרקוד וגם להתרגש איתם, והשני שיהיו גם בעלי תוכן ומשמעות פנימית".

    לדברי המעבד והמפיק יהושע פריד, "לא חסכנו שום מאמץ. כולל נסיעות מעבר לים, ושעות על שעות של כתיבת והקלטת העיבודים, והכל מוקפד כך שהתוצאה תצא באיכות הכי טובה".
    לצד קליפ טעימות מהאלבום, מגיש היום פריד קליפ מילים בעריכת חטיבת הוידיאו של 'בחזית' – 'בחזית VOD', לרצועה הראשונה באלבום, "כאפ א טענצעל" (בתרגום לעברית: "תפוס ריקוד"), שמסתמן כלהיט החתונות הבא, אותו כתב והלחין בעל המנגן מאיר אדלר. על העיבוד, כמו שאר להיטי האלבום, הופקד כאמור יהושע פריד.

    במוצ"ש האחרון התראיין ורדיגר אצל מנחם טוקר טוקר בתוכנית מוצ"ש חי, כאן תוכלו לצפות בראיון המלא.



    0 תגובות