יום העצמאות: מדינה בתוך מדינה – פאנל סוער רב משתתפים

    אתר קול חי | צילום סטילס: יונתן הלפרין 11 Comment on יום העצמאות: מדינה בתוך מדינה – פאנל סוער רב משתתפים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לראשונה נערך השנה "כנס קול חי" בבני ברק, לדיון מיוחד תחת הכותרת "מדינה בתוך מדינה". הדיון רב המשתתפים עסק בסוגיות הבוערות שעל סדר היום, בהנחיית אברהם פרסטר, משה גלסנר ובצלאל קאהן. בנוסף להשמעתו ברדיו במהלך יום העצמאות, האירוע כולו ישודר בוידאו באתר "קול חי" www.93fm.co.il. הכנס, שהתקיים לפני ימים אחדים במלון ויז'ניץ ציפורי קלאס בבני ברק, התכנס לשלושה דיונים סוערים ומרתקים שישודרו במהלך ביום העצמאות ברדיו קול חי.

    המושב הראשון, שעסק ב"מקומו של הממסד הרבני במדינה", התנהל בקולניות ובעימותים רבים בין המשתתפים, ובהם ח"כ ר' ישראל אייכלר, השר לשעבר ח"כ ר' יעקב מרגי, ח"כ לשעבר ר' יעקב כץ (כצל'ה), סא"ל במיל' ר' רם ראב"ד, עו"ד ר' דב הלברטל, ר' יוסף שוינגר, העיתונאי ר' יצחק נחשוני עורך "מרכז העניינים", העיתונאי ר' בני רבינוביץ מ"יתד נאמן", העיתונאי יוני קמפינסקי מערוץ 7, ד"ר דרור אידר מ"ישראל היום", יועץ התקשורת מוטי מורל, ד"ר חיים שיין ועוד.

     העיתונאי ר' בני רבינוביץ מ"יתד נאמן" אמר  בדיון, כי "כל מי שנמצא היום ברבנות הראשית הוא 'רב מטעם'. כל מי שנמצא היום במערכת הרבנית והוא כפוף למערכת החוק הוא רב מטעם".

     על כך הגיב מנכ"ל מרכז "המקומות הקדושים" הרב יוסף שוינגר, כי "הקונוטציה של 'רב מטעם' זה כאילו הרב מקבל הוראות והנחיות מטעם אלו ששלחו אותו. ואני חושב שאסור אפילו ברמז שיווצר איזו קונוטציה שחס וחלילה הרב אלישיב, או מי שלא יהיה, פעל על פי שיקולים של 'מטעם'".

    בדיון על מינוי רב ראשי לירושלים, פנה עו"ד ר' דב הלברטל אל ח"כ מרגי וציין כי הוא שמע התבטאות מתנשאת שלו כלפי האשכנזים: "אני שומע אותך אומר שלציבור האשכנזי לא אכפת מהרבנות בירושלים בכלל והם רק באו והכפישו את הציונים הדתיים בפני הרב עובדיה, וזו הייתה סיבה שהעניין (מינוי רב לירושלים) הוקפא. אני רוצה להגיד שמי שטרפד את זה היה הרב אלישיב. הוא בא ואמר שלא יקום ולא יהיה שיבחר רב לא חרדי בירושלים, וזו הסיבה שאתם במקום להבין שזה מה שצריך להיות אתם מתעסקים בציונות".

     ד"ר דרור אידר מ"ישראל היום" ציין בדיון כי "ש"ס הם ציונים. מדובר בתפיסה ציונית, של שיבה לציון, באנשים שמשרתים בצה"ל, שיש להם אינטגרציה בחברה הישראלית, מה זה בושה להיות ציוני?!"

     עו"ד דב הלברטל: ש"ס היא בכלל לא מפלגה חרדית. ש"ס היא כמו בית כנסת שכל המתפללים שם חילונים עם גבאים חרדים. ש"ס איננה מפלגה חרדית בכלל. היא מונהגת על ידי הנהגה חרדית וכל קהל היעד שלה הוא שחקני כדורגל ומעלה, זה לא חרדים".

    ח"כ לשעבר יעקב כץ (כצלה) תקף את עו"ד הלברטל ואמר: "חוץ מהליטאים אף אחד לא יהודי. וביטלתם את הספרדים, ואת המתיישבים, והציונים וביטלתם את החסידים. זה לא יעזור לכם כולם יהודים וכולם תורה ואתם תמשיכו לחיות עם זה 2000 שנה ואנחנו נבלע אתכם".

    במושב השני שעסק בנושא הציונות, חרדים, חילונים ומה שביניהם, השתתפו בנוסף גם סגן ראש עיריית ירושלים ר' יצחק פינדרוס, ח"כ שמעון סולומון מ"יש עתיד", מו"ל עיתון "משפחה" ר' אלי פלאי, איש החינוך ר' מרדכי בלוי, ועוד.

     בין השאר דנו המשתתפים במושב על גיוס החרדים לצבא. בלוי סיפר בדיון כי הוא קרא בעיתון כי 30% מאנשי הציונות הדתית שמתגייסים לצה"ל חוזרים בלי כיפה, "זה מה שאתם רוצים?!" שאל את היושבים. לדבריו "זה מה שהם (צה"ל) רוצים. בצבא יש הפקר".

     במושב השלישי, שכותרתו הייתה השפעתה של התקשורת על יחסי דתיים-חילוניים, נערך פאנל דיון מיוחד בהשתתפות מנכ"ל "יתד נאמן", ר' זליג אורלנסקי, מו"ל עיתון "משפחה" ר' אלי פלאי, איש החינוך ר' מרדכי בלוי, העיתונאי ר' יצחק נחשוני, יו"ר "דגל התורה" בביתר עילית ר' יצחק רביץ, וד"ר דרור אידר. המשתתפים קיימו דיון סוער אודות יחסה של התקשורת החילונית לציבור החרדי, במיוחד בימים רגישים של ימי הזיכרון.

     אורלנסקי הקביל את המתקפה על אנשים חרדים שערכו מנגל ביום השואה לאווירת החולין בתשעה באב בתל אביב, ואמר "לא ראיתי את העיתונות החרדית הולכת לחפש בתשעה באב את הציבור החילוני שממנגל. תבינו שבחור חרדי שלא יודע שבאמצע ימי חודש ניסן עושים יום לזיכרון לשואה, נתפס בגן סאקר. לי אין פליאה על זה. כי אם מידי שנה בשנה התקשורת נוהגת לעמוד בכיכר השבת ומחכים לראות את החבר'ה שהולכים בכיכר, ואם אין להם חבר'ה אז הם הולכים לחפש חבר'ה".

    "כנס קול חי", שש שעות מרתקות של דיונים מרתקים, ישודר ב"רדיו קול חי"  93Fm ו-92.8FM  בשלושה פרקים: הפרק הראשון ישודר בערב יום העצמאות, יום שני בערב, בשעה 22:00. הפרק השני ישודר ביום העצמאות, יום שלישי, בשעה 14:00 והפרק השלישי ישודר ביום שלישי בשעה 22:00 בערב. ניתן לצפות בוידאו המלא של האירוע באתר "קול חי" www.93fm.co.il.

     

    צפו בחלק הראשון של הפאנל:

     

    צפו בחלק השני של הפאנל:

    צפו בחלק השלישי של הפאנל:



    11 תגובות

    מיין תגובות
    1. 11

      אני מאוד מקוה שאתם מקליטים ומעלים את ה אח"כ לשמיעה חוזרת כי פיספסתי חלק מהשידור…

    2. 10

      עם כל הכבוד למשתתפים, דיון של פוליטיקאים ועתונאים אינו דיון רציני, זה דיון שאינו יורד לעומק היחסים בין החרדים למדינה, ומאידך, הוא מציג בדרך כלל דעות קיצוניות. אין ספק, שכמו בכל ענין כמעט, האמת היא באמצע, לא אצל חוגי העדה החרדית, והחלק החרדי הנגרר אחריה, ובודאי לא אצל הדת"ל!

    3. 9

      תמצאו את תגובתי בפינה המכונת "צור קשר"

    4. 8

      שידור מדהים!

      חבל שרק ביום העצמאות משדרים שידורים כאלו, יש מקום לזה כל יום בשנה, הפאנל הזה הוא תמצית הויכוח בין המגזרים בישראל בכל רגע ורגע.

    5. 7

      תביאו את התוכנית המלאה
      לא רק רבע שעה של התוכנית הראשונה

    6. 6

      צורם מאוד חוסר תרבות הדיבור בין הדוברים
      תלמדו לדבר כל אחד בתורו ובלי להשפיל אחד את השני

    7. 5

      אזרח ותיק, מסכימה איתך בפה מלא אך אני מסתייגת
      ושמחה להודיעך שהאמת אכן אצל הדתי לאומי.

    8. 4

      ודאי שחוסר ההסכמה לא החל עם הקמת המדינה אלא הרבה לפני..

    9. 3

      אבא של חים הופמן מרדכי הופמן ז"ל ניפטר היום בבוקר יום העצמות

    10. 2

      למה אני לא יכולה לראות את הפנל השני והשלישי??

    11. 1

      שס לא מפלגה חרדית??????
      בגלל שלא זורקים אשל וכסאות על הרבנים בישיבה כנראה….!!!!!!
      או שמא שלא מחנכים את התלמידים לשנאת ת"ח …