שר החוץ על דו"ח האו"ם: "לפרק את חיזבאללה ולהכריז עליו כארגון טרור"

    איתי גדסי No Comments on שר החוץ על דו"ח האו"ם: "לפרק את חיזבאללה ולהכריז עליו כארגון טרור"

    שר החוץ ישראל כ"ץ בירך על דו"ח האו"ם שהגיש מזכ"ל האו"ם כנגד ארגון חיזבאללה שמונע מכוח יוניפי"ל מלפעול באזור הגבול, "החיזבאללה ופטרונו איראן לקחו את לבנון כבת ערובה. פעולתם מסכנת את היציבות והשלום"

    צילום: Tomer Neuberg/FLASH90
    9:11
    29.03.24
    אתר קול חי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דפים ל'-ל"א

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר החוץ ישראל כ"ץ בירך היום (רביעי) על פרסום הדו"ח של מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש כנגד ארגון חיזבאללה שלא מיישם את החלטה 1701. חיזבאללה מנע מכוח  יוניפי"ל המוצב באזור לבצע את עבודתו בגבול לבנון. ואסר עליו להיכנס לאזורים מסויימים. בדו"ח מפרט גוטרש כי חיזבאללה מתחמש בניגוד להחלטה בטילים.

    שר החוץ אמר: "אני מברך על דו"ח מזכ"ל האו"ם בעניין החלטה 1701 אשר חושף את השימוש הציני שעושה חזבאללה באיזור הפעילות של יוניפי"ל כדי לבצע פעילות טרור נגד ישראל ולבצר את התשתית הצבאית שלו בדרום לבנון, תוך התעלמות מוחלטת מהחלטות מועבי"ט".

    כץ הוסיף, "הדו"ח מציין את הצהרות בכירי חזבאללה על החזקתם בטילים מדוייקים, וקורא ליישם את החלטות מועבי"ט הדורשות את פירוק החזבאללה מנשקו".

    שר החוץ קרא למזכ"ל האו"ם ולמועצת הביטחון, "לעמוד על יישום מלא של כל החלטות מועצת הבטחון הרלבנטיות ביחס ללבנון. ולפרוק את החיזבאללה מנשקו. בנוסף לכך על האו״ם להכריז על החיזבאללה כארגון טרור. בשל מעורבותו בפעילות טרור נגד ישראל ומדינות באזור".

    בסוף דבריו אמר כ"ץ, "החיזבאללה ופטרונו איראן לקחו את לבנון כבת ערובה. פעולתם מסכנת את היציבות והשלום. ישראל נחושה למנוע את מאמצי איראן לחמש את חזבאללה באופן שיאיים על אזרחי מדינת ישראל".



    0 תגובות