- רדיו קול חי - -

קרעי: "נעמוד על זכויות ילדי החינוך המיוחד החרדי"

המוכש"ר החרדי: ילדי החינוך המיוחד במוסדות החרדיים כיום זוכים לתקצוב של 54% בלבד בהשוואה לכל גן חינוך מיוחד אחר שאינו במוסדות המוכש"ר. בניגוד לכל ההבטחות לטפל בנושא 'בהקדם האפשרי', משרדי החינוך והאוצר מושכים עוד ועוד זמן – על חשבון האוכלוסיה החלשה ביותר. היום מבקשת המדינה מבג"ץ להתעכב שנה נוספת עם השוואת התקצוב של גני הילדים בחינוך המיוחד החרדי. כך פורסם הבוקר בגלי צה"ל.

חבר הכנסת ד"ר שלמה קרעי הגיב ואמר: "אינני יודע מי זו "המדינה" אשר השיבה לבג"צ בעניין זה. אותה "מדינה", על ידי משרדי החינוך והאוצר שלה, הבטיחה בעל פה ובכתב במסמך רשמי, לי ולוועדת הכספים, כי בתקציב 2020 תופסק האפליה הקיימת בניגוד לחוק והתקצוב יושווה".

"כחבר כנסת בקואליציה או באופוזיציה לעתיד", הוסיף קרעי, "אני מתחייב כי בדיוני תקציב 2020 שום דבר לא יעבור ללא השוואת התקצוב הזה, הבטחות חובה לקיים. יחד עם כל חברי וועדת הכספים, שנרתמו כבר לטובת הילדים המיוחדים האלו בקונצנזוס חוצה מפלגות, נעמוד על כך ולא נוותר", הצהיר קרעי.

ח"כ יעקב אשר עסק אף הוא בנושא היום ומתח ביקורת על המצב הקיים בשאילתא שהגיש במליאת הכנסת: "בצהרונים אין מימון לסייעות, מוסדות המוכש"ר לא זכאים לסבסוד הסעות לילדי החינוך המיוחד בבתיה"ס של החופש. החרפה הזו מצטרפת לעמדה מקוממת מאד של  משרד החינוך שהגיעה לבג"ץ, שמנציחה את הקיפוח והאפליה לילדים אלו באמצעות עיכוב בשנה של תקצוב מוסדות המוכש"ר. זה מצב שלא מתקבל על הדעת", אמר אשר.