- רדיו קול חי - -

לפיד תקף את נתניהו: "מה שהוא אמר על הערבים זו גזענות בלתי נסלחת"

יומיים לפקיעת המנדט: יו"ר כחול לבן, בני גנץ נאם בפתח ישיבת סיעת כחול לבן בכנסת והתייחס למו"מ התקוע מול הליכוד. בכחול לבן רוצים שנתניהו יוותר על בלוק הימין, ושנית יהיה רק שני ברוטציה על ראשות הממשלה, "לאורך הפגישות של צוותי המשא ומתן שלנו ושל הליכוד ושלי עם נתניהו, הבנו שאנחנו מדברים לקיר. מדברים לבלוק".

גנץ תקף את כנס החירום שארגן נתניהו כנגד ממשלת מיעוט בתמיכת הערבים, "ביומיים האחרונים ההיסטריה שברה שיאים חדשים. קמנו בבוקר שבת וגילינו שאנחנו לא פחות ולא יותר- מצב חירום. סכנה. פיגוע. לא בגלל שאנחנו נגררים לבחירות בפעם השלישית. לא בשל רקטות שנוחתות בשדרות ובבאר שבע. ולא בגלל החולים השוכבים במסדרונות בתי החולים. קיבלנו, כל אזרחי ישראל-מופע מכוער ומסוכן של צביעות, שקרים והסתה נגלה לנגד עיננו".

גנץ הגן על חברי הכנסת הערבים, "על הרקע הזה, אני מבקש להגיד באופן ברור: גם לי יש מחלוקות חברי הכנסת הערבים. אבל ההשתלחות נגדם בימים האחרונים חייבת להיפסק. ועליך נתניהו- לחזור בך ומייד. כי מנהיגים צריכים לתת תקווה".

גנץ קרא לנתניהו לוותר על הבלוק ועל תפקידו כראה"מ ולהקים קואליציה יחד עם כחול לבן, "במקום להפחיד ולפחד- בוא לדבר. במקום להסית ולפלג- בוא לדבר. בוא נשב ונגיע לפשרה שתשרת באמת את כל אזרחי ישראל. שתאפשר להקים ממשלת אחדות רחבה וליברלית. כמו שהציבור רצה".

ח"כ יאיר לפיד שנאם אחרי גנץ תקף את נתניהו: "מה שיוצא מפיו של ביבי נתניהו בימים האחרונים זו הסתה לאלימות. זה טקסטים של חסידי ברוך גולדשטיין, לא של ראש ממשלה. מה שהוא אמר על אזרחי ישראל הערבים זו גזענות בלתי נסלחת".