דת ומדינה? נתניהו: "לפיד מוכן ללבוש שטריימל ולהניח תפילין פעמיים"

    איתי גדסי 1 Comment on דת ומדינה? נתניהו: "לפיד מוכן ללבוש שטריימל ולהניח תפילין פעמיים"

    בכנס חירום שערכו בכנסת חברי בלוק ה-55 בראשות בנימין נתניהו, תקף ראה"מ את התוכנית להקים ממשלת מיעוט בתמיכת הערבים. נתניהו אמר ישירות לבוגי, אשכנזי והאוזר, "אתם תתנו יד לממשלה שתקום בתמיכת תומכי טרור?" | נתניהו על ליברמן, "לא הכל אבוד יש עוד תקווה"

    נתניהו בישיבת חירום של בלוק ה-55 בכנסת היום צילום: Hadas Parush/Flash90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום (שני) את כל חברי בלוק ה-55 לישיבת חירום בכנסת. לקראת פקיעת המנדט של בני גנץ להרכבת הממשלה והשיחות שהתחדשו מול ליברמן מאמש. המערכת הפוליטית עדיין לא יודעת לאן פניה מועדות. בימין יש חרדה מהאפשרות שבכחול לבן יילכו להקמת ממשלה עם ליברמן בתמיכת המפלגות הערביות.

    ראש הממשלה אמר בנאומו, "יש כאן רגע גורלי בתולדות מדינת ישראל. יש אפשרות אמיתית שתוך 48 שעות תקום ממשלת מיעוט שנתמכת ותלויה בתומכי טרור. אני חושב שהדבר הזה מהווה סכנה אמיתית למדינת ישראל. אני לא מדבר על ערביי ישראל, הם אזרחי המדינה, הם חלק מהמדינה, הם נאמנים למדינה".

    ראש הממשלה הבהיר את התקפותיו כנגד החכי"ם הערביים, "אנחנו מדברים על חברי כנסת שתומכים בארגוני טרור שפוגעים בישראל, רוצים להעמיד לדין את חיילי צה״ל כפושעי מלחמה, ואותם ארגונים שואפים להשמיד את מדינת ישראל".

    נתניהו שב והזכיר כי הוא התריע מפני הסכנה והיו גם בימין שזלזלו בדבריו, "הזהרנו מפני ממשלה כזאת ערב הבחירות. כחול לבן הכחישו את זה לגמריו אמרו שזה קמפיין גוועלד, לא יהיה, לא מנהלים שיח כזה עם אנשים כאלה. לא יהיה בלוק חוסם. עכשיו רואים שהם הוליכו שולל את הציבור. זה לא גוועלד, זה אמיתי".

    לטענת נתניהו בכחול לבן ממשיכים בכל הכוח לממשלת מיעוט, "הייתה לי תקווה שאחרי שקראתי בצורה ברורה ואמרתי לכחול לבן להפסיק ולהודיע שהם יורדים מזה, קיוויתי שיפסיקו. הם לא הפסיקו וכל הסימנים מראים שהם שועטים קדימה לממשלת מיעוט. הם מנסים לתרץ ולומר שזה יהיה רק ממשלת מעבר לשלושה חודשים, אבל אסור שממשלה כזאת תקום אפילו ליום אחד".

    ממשלת מיעוט היא חלום של הממשל בטהרן לדברי נתניהו, "ממשלה שתלויה באחמד טיבי וכסיף ואיימן עודה וחבריהם – יכולה ותטיל וטו על פעילויות חיוניות לביטחון אזרחי ישראל. אם היא תקום היא תהווה פגיעה חמורה בביטחון ישראל. ממשלת מיעוט בתמיכת תומכי טרור היא ממשלת החלומות של החמאס. גם של איראן, גם של חיזבאללה. יחגגו גם ברמאללה וגם בטהראן וגם בעזה".

    נתניהו גיחך על לפיד שמעמיד פני מהפכן חילוני, "למה עושים זאת בכחול לבן? הם לא עושים זאת בגלל דת ומדינה. כל החברים כאן יכולים לספר על כל המגעים שהיו בחודשים האחרונים בין כחול לבן לבין הסיעות החרדיות כאן. יש פה מישהו שהם לא פנו אליו? אם זה היה תלוי ביאיר לפיד הוא היה לובש שטריימל, מניח תפילין פעמיים ביום, ומקבל שבת פעמיים בשבוע. אם צריך, אולי עושה שוב ברית מילה. היה משלם כמעט כל מחיר".

    נתניהו פנה לחבר הליכוד לשעבר ואמר, "אני רוצה לפנות לבני ובוגי. ישבנו יחד ימים ולילות במבצע צוק איתן. אני כראש ממשלה והם כשר ביטחון ורמטכ״ל. פעלנו יום ולילה נגד החמאס. עכשיו אתם מעלים על הדעת להקים ממשלה שתלויה בתומכי החמאס?".

    נתניהו הוסיף ופנה לרמטכ"ל לשעבר, "אני פונה לגבי אשכנזי. פגשתי אותו לראשונה בגבול הצפון מול גבול הלבנון כשנלחמנו בחיזבאללה. אשכנזי, אתה רוצה להקים ממשלה שתהיה תלויה בחסדם של הטרוריסטים האלה?".

    נתניהו פנה לראש לשכתו לשעבר ואמר, "אני פונה לצביקה האוזר. הוא יזם יחד איתי את חוק הלאום. עכשיו בהינף יד הוא רוצה ללכת עם אנשים שלא מכירים במדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. אותו דבר ליועז הנדל ולאחרים".

    נתניהו נזף בחבריו לשעבר ואמר, "מה קרה לכם? איך איבדתם את הכיוון, איך הלכתם לדבר שהוא כל כך הזוי ומטורלל. אז בשם אזרחי ישראל, אני חוזר על קריאתי אתמול. תפסיקו עם הטרלול הזה, תורידו את האופציה ההזויה הזאת. אם אתם לא חוזרים בכם, סימן שאתם הולכים קדימה".

    לקראת סיום דבריו התייחס נתניהו לפגישה אמש עם ליברמן, "לא הכל אבוד. יש עוד תקווה, עדיין. הייתה לי פגישה אתמול עם אביגדור ליברמן. פגישה טובה, פגישה עניינית, צפויה עוד פגישה. לא דיברנו ארוכות על הנושא הזה משום שאביגדור ליברמן דיבר ארוכות נגד ממשלת מיעוט. קשה לי להאמין ואני רוצה לקוות שזה לא יהיה, שאביגדור ליברמן לא יתן את ידו לממשלת מיעוט כזאת שתהיה תלויה בתומכי הטרור ותיזכר לדיראון עולם".

    נתניהו הוסיף וסיפר על הפגישה, "על מה כן דיברנו? דיברנו באריכות על ממשלת אחדות לאומית. דיברנו על אחדות, הסכמות, תקציב, דיברנו על אחריות. ממשלת אחדות לאומית אחראית זה מה שישראל ואזרחי ישראל זקוקים לה כרגע. לא ממשלת מיעוט, לא בחירות – אחדות".

    לסיום אמר ראה"מ, "ברגע הזה, זה רגע היסטורי, אנחנו צריכים לבחור בין הקללה לבין הברכה. צריך לשים בצד את הקללה הזאת וללכת לברכה. צריך ללכת לאחדות".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      פתרון פשוט מתחת לפנס:

      ניתן להרכיב ממשלה הנתמכת ע"י 107 חברי כנסת (55 התומכים בנתניה ועוד 44 התומכים בגנץ ו-8 לישראל ביתנו). קווי היסוד יהיו "החלטות בכל הנושאים יתקבלו ברוב קולות בממשלה ובכנסת."

      שנתיים הראשונות נתניהו יכהן כראש ממשלה וגנץ שר הביטחון. בשנתיים הבאות יתחלפו בתפקידים. שניהם יחתמו על מסמך התפטרות מתפקידיהם שיופקד בידי הנשיא.

      אם יוחלט להעמיד את נתניהו לדין. המשפט יתחיל כאשר הוא משמש שר הביטחון. במקרה כזה הוא יהיה חייב להתפטר, לפי התקדימים המשפטיים.

      חכמים תרדו מעמוד החשמל.