שקד בריאיון: "יש ניצנים של הסכמה לנהל שיח בין ישראל ביתנו לליכוד"

    אסתי פלד No Comments on שקד בריאיון: "יש ניצנים של הסכמה לנהל שיח בין ישראל ביתנו לליכוד"

    שרת המשפטים לשעבר איילת שקד בריאיון ל'מהדורה המרכזית' מתייחסת לאפשרות של ממשלת שמאל-ערבים-ליברמן: "קשה לי להאמין שליברמן יתמוך בממשלה שגם הרשימה המשותפת תומכת בה" | על הדרישה מהחרדים ומליברמן להתפשר: "כל צד צריך להבין שהוא לא יכול להישאר עם כל תאוותו בידו"

    נתניהו ליברמן צילום: Yonatan Sindel/FLASH90
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

    שרת המשפטים לשעבר ויו"ר הימין החדש ח"כ איילת שקד התראיינה הערב (ראשון) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן. שקד סקפטית לגבי האפשרות שליברמן יתמוך בממשלת שמאל-ערבים, "הקונסטלציה מאוד בעייתית, אני מקווה שזה לא יקרה. קשה לי להאמין שליברמן יתמוך בממשלה שגם הרשימה המשותפת תומכת בה. בשביל זה צריך לדבר עם ליברמן. כרגע אין הרבה שיח בין הצדדים, צריך לייצר שיח ועבודה משותפת".

    על הדרישה שלה בעבר שהחרדים יתפשרו מול ליברמן, אמרה שקד, "שני הצדדים צריכים לדעת לחיות בייחד. הם חיו הרבה שנים יחד בהרבה מאוד קואליציות. כל צד צריך להבין שהוא לא יכול להישאר עם כל תאוותו בידו. בלי שכל אחד יוותר על ציפור נפשו. צריך גם לעמוד לציבור ולומר לו את האמת שממשלה חילונית בלבד ללא חרדים ודתיים היא רעה מאוד ברמה המדינית הבינלאומית וגם היהודית".

    על השיח כרגע מול ליברמן והליכוד, "כרגע אין בשורות טובות. יש רק ניצנים של הסכמה לדבר. בשביל להקים ממשלה צריך יותר מזה. נחכה ליום רביעי ונראה מה יהיה".

    על תוכנית השמאל-ערבים-ליברמן להקים ממשלה אפי' ליום אחד בלבד, רק בשביל להוריד את נתניהו מהכיסא: "אם תהיה ממשלת מיעט הם יצטרכו להעביר את התקציב. אנחנו ננסה להפיל להם כל חוק. יהיה מחיר יקר שיצטרכו לשלם לערבים כמו ביטול חוק הלאום שהערבים דורשים שהישג כזה גדול אני לא מאמינה שישהו ירצה למחוק אותו".

    על ההתנהלות בבחירות הבאות, "הימין החדש היא מפלגה קיימת. כרגע זה נראה ששועטים לבחירות שלישיות".

    שקד מבקרת את פסילת הבלוק לדבריה מדובר בצביעות, "לכחול לבן לא הייתה שום בעייה לשבת עם החרדים או איתנו. מה שמפריע להם זה נתניהו. וכל הוויכוח זה מי ראשון ברוטציה. וחבל שהם לא מצליחים לפתור את הבעייה הזאת ביניהם".

    על מינוי בנט לשר ביטחון, שקד מסבירה כי הייתה אופציה שנייה אבל פחות טובה, "במקום לקחת שני תיקים זוטרים או תיק אחד כמו תיק הביטחון, כמובן שעדיף תיק אחד גדול. זה תיק חשוב ומשפיע מאוד. אנחנו באנו לעבוד לא לחמם כיסאות".



    0 תגובות