אדלשטיין לנשיא הפרלמנט: "פעל נגד סימון מוצרים מההתנחלויות"

    איתי גדסי No Comments on אדלשטיין לנשיא הפרלמנט: "פעל נגד סימון מוצרים מההתנחלויות"

    במכתב ששלח למקבילו האירופי, הדגיש יו"ר הכנסת כי ההתיישבות ביו"ש היא חוקית בהתאם לסעיף 80 למגילת האו"ם ולהצהרת בלפור. "בית הדין התעלם מהקשר העמוק וההיסטורי בין עם ישראל לארץ ישראל כולה"

    אדלשטיין צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
    20:42
    28.03.24
    נתי קאליש No Comments on בג"צ נגד עולם התורה: גדולי ישראל מגיבים בחריפות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין, שלח אמש (חמישי) לנשיא הפרלמנט האירופי, דיוויד סאסולי, מכתב תקיף נגד החלטת בית הדין האירופי לסמן מוצרים יהודים מיהודה, שומרון ורמת הגולן. במכתב האשים אדלשטיין את בית הדין בהחלטה צבועה, פוליטית, בעלת ניחוח אנטישמי וכזו שמתעלמת מסעיף 80 של מגילת האו"ם, מהחלטת ועידת סן רמו, מהצהרת בלפור ומהקשר ההיסטורי של העם היהודי לשטחי יהודה ושומרון.

    "החלטת בית המשפט עשויה לערער את הקשרים הפוליטיים והכלכליים בין ישראל לאיחוד האירופי ולהביא להשלכות שליליות מרחיקות לכת לגבי סיכויי השלום בין ישראל לשכנותיה במזרח התיכון", קבע אדלשטיין. "מבין עשרות אזורים שבמחלוקת ברחבי העולם, בית הדין החליט להורות על סימון מוצרים מיהודה, שומרון ורמת הגולן בלבד.

    "יתר על כן, בית המשפט בחר להתעלם מהקשר העמוק וההיסטורי בין עם ישראל לארץ ישראל כולה. הוא התעלם מהעובדה ששטחי יהודה ושומרון אינם "שטח כבוש", מכיוון שמעולם לא היו חלק ממדינה אחרת; הם נמצאים תחת שליטה ישראלית לגיטימית מכוח הצהרת בלפור, החלטת סן רמו וסעיף 80 בפרק 12 למגילת האו"ם. ההחלטה התעלמה מחוסר הסבירות של מסירת רמת הגולן, אשר הכנסת החילה עליה ריבונות – צעד שהוכר על ידי ארצות הברית – לרוצח ההמונים שארצו מכילה כמה מהאויבים המרים ביותר של ישראל".

    עוד האשים יו"ר הכנסת כי בית הדין אימץ בהחלטתו את עמדת ארגוני BDS. ובנוסף ש"בית המשפט קבע יחס דיפרנציאלי לערבים ויהודים על בסיס מוצא אתני בכך שהוא מצהיר שתוויות מזון אינן מציינות רק "הגדה המערבית" או "רמת הגולן" אלא באופן ספציפי שהמזון מגיע מיישוב יהודי – שמא הצרכנים יטעו שסחורות אלה מיוצרות על ידי ערבים. בהטלת דרישה זו, בית המשפט מקדים את תוצאות המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, בניגוד לעמדתה ארוכת השנים של האיחוד האירופי – והקהילה הבינלאומית בכללותה – כי צעדים דו צדדיים הם הדרך היחידה ליישב את הסכסוך".

    לסיום כתב אדלשטיין למקבילו האירופי, "פסיקה מחפירה זו של בית הדין היא החלטה בעלת מניעים פוליטיים. כפועל יוצא ממנה היא עלולה לייצר בעיות רבות בשיתופי הפעולה הכלכליים בין ישראל למדינות האיחוד האירופי. מתוקף תפקידך הרם וידידותך עם מדינת ישראל, אני מבקש ממך לפעול לכך שהפרלמנט האירופאי והפרלמנטים הסוברנים באירופה יביעו את אמירתם החד משמעית נגד פסק דין אומלל זה".



    0 תגובות